۵۰۰ هزار نفر از بناهای تاریخی استان اصفهان بازدید کردند/توزیع گردشگر در سراسراصفهان

ایزدی به وضعیت سفرهای ایام عید فطر به اصفهان اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ هزار نفر از بناهای تاریخی استان اصفهان در طول چهار روز گذشته بازدید کردند.

«علیرضا ایزدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به میزان بازدید و سفرهای ایا م عید سعید فطر و چهار روز تعطیلی این هفته اشاره کرد و اظهارداشت: بالغ بر 500 هزار نفر از بناهای تاریخی استان اصفهان در طول

چهار روز گذشته بازدید کردند که باغ فین کاشان و باغ موزه چهلستون بیشترین بازدید کننده را داشته است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: باغ فین کاشان و باغ موزه چهلستون در کل کشور نیز بالاترین میزان بازدید گردشگر را به خود اختصاص داده بودند.

وی با اشاره به ظرفیت 87 هزار نفر اسکان در طول شبانه روز در اصفهان گفت: این پتانسیل در اقامتگاه های رسمی سراسر استان و در محل هایی مثل هتل ها و خانه های بوم گردی انجام می شود.

 

ایزدی اضافه کرد: در مدت چهار روز گذشته بیش از 140 هزار نفر در اقامتگاه های رسمی استان سکونت داشته اند و بسیاری نیز از ظرفیت شهرستان ها استفاده کرده اند.

 

توزیع گردشگر در سراسر استان

 

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری فعال در شهرستان های اصفهان گفت: توزیع گردشگر و مسافر در این مناطق انجام و شهرستان های شرقی، جنوبی، شمالی و غربی آمار بالایی از جذب توریست را در این ایام داشته اند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: شهرستان های نایین، اردستان و خور و بیابانک به لحاظ ظرفیت های گردشگری و بوم گردی میزبان مسافران زیادی بودند و کاشان و اصفهان نیز به لحاظ بناهای تاریخی در این خصوص مقصد بسیاری از مردم بودند.

وی اضافه کرد: در غرب استان اصفهان طبیعت بکر و گلستان های گل برای هم استانی ها و بسیاری از گردشگران جذابیت خاصی داشته است.

 

 

کد خبر 1172578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha