سعودی ها به فکر منافع جهان اسلام باشند/ امیدواریم بستر خوبی برای مذاکره مستقیم فراهم شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سعودی ها باید با حفظ استقلال در تصمیم گیری ها به فکر منافع جهان اسلام باشند، گفت: امیدوارم بستر خوبی برای مذاکره مستقیم دو کشور فراهم شود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات ایران و عربستان الان به صورت غیر مستقیم است چون ما الان با وساطت و میانجی گری کشورهای دیگر مذاکره می کنیم و مذاکرات هم بیشتر در حوزه های امنیتی است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم که بعد از این مرحله مذاکره به صورت مستقیم در حوزه های دیپلماتیک، کنسولی و بحث های فرهنگ و موضوعات تجاری هم رقم بخورد و بحث ها روی روابط سیاسی رسمی برود. الان مذاکرات رسمی نیست و غیر رسمی است و با وساطت کشورها مثل عراق و عمان است.

 

وی خاطرنشان کرد: انشاءالله روند جلوتر برود و سعودی ها با حفظ استقلال در تصمیم گیری بدون فشار کشورهای غربی و آمریکا و صهیونیست ها به فکر منافع و مصالح جهان اسلام و منطقه باشند تا زمینه و بستر خوبی برای ادامه بحث ها فراهم شود و روابط دیپلماتیک خوبی برقرار شود.

 

 

کد خبر 1172719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha