جمع آوری چهار هزار و ۹۰۰ دستگاه ماینر در شیراز با تمرکز بر مقابله با برق های غیرمجاز

موثقی گفت: با تمرکز بیشتر بر مقابله با برق های غیرمجاز در بخش های مختلف، چهار هزار و ۹۰۰ دستگاه ماینر در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید موثقی»، امروز (شنبه 17 اردیبهشت) با اشاره به جمع آوری بیش از چهار هزار دستگاه ماینر در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: با تمرکز بیشتر بر مقابله با برق های غیرمجاز در بخش های مختلف، چهار هزار و 900 دستگاه ماینر در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز جمع آوری شد.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: مقابله با استفاده غیرمجاز از شبکه برق از اصلی ترین اولویت‌ های شرکت توزیع نیروی برق شیراز است و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون 2 هزار و 300 دستگاه ماینر (استخراج رمزارز) غیرقانونی نصب و به کارگیری شده بود، شناسایی و جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: آمار کل ماینرهای جمع آوری شده تا پایان سال گذشته نیز 2 هزار و 600 دستگاه بود و ماینرها بر تامین برق مطمئن و پایدار تاثیر نامطلوبی می گذارد و نصب و استفاده از این دستگاه ها غیرقانونی پیگرد قضایی دارد و فقط افراد حقیقی و حقوقی که مجوزهای رسمی برای نصب دستگاه های ماینر اخذ کرده اندريال طبق ضوابط امکان استفاده از آنها را دارند.

موثقی تاکید کرد: هر دستگاه ماینر در یک ساعت دست کم یک و نیم کیلووات ساعت برق مصرف می کند که معادل انرژی برق مورد نیاز هفت مشترک خانگی است و این دستگاه ها به زیرساخت های تامین برق نیزآسیب می زند و خسارت های مالی به بیت المال وارد می کند.

وی با اشاره به عواقب نصب و استفاده از ماینر غیرمجاز بیان کرد: برق مشترکانی که به نصب ماینرهای قاچاق اقدام کرده بودند به عنوان متخلف قطع شده و کارت های گرافیک و سیستم های جمع آوری شده نیز توسط دستگاه قضایی ضبط شده اند و به پرداخت جریمه برای جبران برق استفاده شده نیز محکوم خواهند شد.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لواز اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: ارزش ریالی انرژی صرفه جویی شده دستگاه های ماینر جمع آوری شده بیش از ۷۰ میلیارد  ریال بوده است.

وی از پرداخت پاداش در قبال گزارش برق غیرمجاز توسط شهروندان خبر داد و گفت: برای گزارش برق های غیرمجاز و نصب و به کارگیری ماینر، پاداش های نقدی قابل توجهی در نظر گرفته شده و شهروندان از طریق تلفن ۳۲۲۶۳۳۸۸ یا ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۱۲۱۰۰۰ و یا مراجعه به پورتال الکترونیکی شرکت توزیع نیروی برق شیراز می توانند گزارش های خود را اعلام کنند.

کد خبر 1172776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha