علم و دانش، پایه و اساس سعادت، پیشرفت و اقتدار یک کشور است

صفری، گفت: علم و دانش، زینت و زیور جامعه بشری و پایه و اساس سعادت، پیشرفت و اقتدار یک کشور است و هر گونه تلاش و مجاهدتی در این راه، نوعی جهادی مقدس و شایسته تکریم است.

علی اشرف صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به تقارن سالروز شهادت استاد مطهری با روز معلم،گفت: روز معلم فرصت ارزشمندی است تا از میراث ارزشمند این معلم اخلاق و آموزگار تعلیم و تربیت بهره بیشتری بگیریم و ضمن احترام، تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلمان به یاد داشته باشیم که عرصه آموزش و تربیت کشور با همت، فداکاری و مسئولیت‌پذیری این معلمان در حال حرکت است و تعالی فرزندان این کشور به دست توانای این قشر مجاهد به بار می‌نشیند.

 

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه زندگی، خصایص اخلاقی و آثار به جای مانده از استاد مطهری به عنوان گنجینه ارزشمند و بی بدیلی در کنار آثار سایر بزرگان و اندیشمندان این کشور به عنوان الگوی تمام عیار عرصه آگاهی بخشی به شمار می‌آید؛ افزود: آمیختن علم و عمل با اخلاق یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید مطهری بود که این موضوع در کتاب‌ها، مقالات و در رفتار ایشان به چشم می‌خورد و شاگردان خود را بدین شیوه آموزش می‌دادند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مسلماً معلمان فرهیخته و نظام تعلیم و تربیت می‌بایست اساس کار خود را فارغ از هرگونه نگاهی، بدین شیوه توانمند کنند که دانش‌آموزان و پژوهشگران‌شان، پرتحرک، پرسش‌گر و مسئولیت پذیر باشند و این همان روش و دیدگاهی است که شهید استاد مطهری به دنبال آن بود و امروز در شروع گام دوم انقلاب اسلامی با درک اهمیت واقعیت تاریخی کشور، تقویت امید به فرزندان این مرز و بوم و تقویت دانش و پژوهش امری مهم به شمار می‌آید.

 

 

صفری تصریح کرد: براساس اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب تربیتِ معلم امری مهم است که زیربنای تحول در مدارس و جامعه به شمار می‌آید. هر کشوری که می‌خواهد پیشرفت کند باید آموزش و پرورش در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های مسئولان آن کشور باشد و بدون حضور فعال معلمان توسعه پایدار محقق نمی‌شود.

کد خبر 1172805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha