۲۰میلیارد ریال فطریه و کفاره در استان سمنان جمع‌آوری شد

بحیرایی از جمع آوری۲۳میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره در استان خبر داد و گفت: مرحله اول این زکات به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریزشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی بحیرایی» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه ۲۳میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره در استان سمنان جمع‌آوری‌شده است،گفت: از این میزان ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال زکات فطره عام،یک میلیاردو۸۷۰  میلیون ریال فطریه سادات، پنج میلیاردو۶۷۰ میلیون ریال کفاره غیر عمد و عمد بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه محل هزینه کرد زکات و فطریه نیازمندان تحت پوشش هستند، افزود: مرحله اول این زکات جمع شده به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت استان سمنان واریزشده است.

 

وی بابیان اینکه در ایام عید فطر ۵۱۸ پایگاه کار جمع‌آوری زکات و فطریه را عهده‌دار بودند، ابراز داشت: این میزان کمک از محل مؤسسات خیریه، پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری شهرها و روستاهای استان سمنان جمع آوری و بین نیازمندان توزیع‌شده است.

 

بحیرایی بابیان اینکه پایگاه‌های جمع آوری زکات و فطریه در مصلی‌ها، میادین و معابر مستقرشده بودند، تصریح کرد: قسم اعظم این مبلغ برای کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت خواهد بود و مابقی صرف پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود.

 

وی افزود: زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری‌شده هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود.

کد خبر 1172809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha