کتاب«قرآن و سنت» در فرهنگسرای خرمدره رونمایی شد

کتاب «قرآن وسنت» به خواستاری و اشراف میثم کرمی در فرهنگسرای ام خمینی شهرستان خرم دره با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، عضودفتر مشاورت بین الملل مقام معظم رهبری در آیین رونمایی از کتاب«قرآن و سنت» در خرمدره با بیان اینکه چهره‌ها و شخصیت‌های بسیاری از دل این منطقه برخاسته‌اند که باید جوانان را با آنان آشنا ساخت، اظهار کرد: آنان که با تاریخ دیروز بیگانه‌اند قطعا نسبت به آینده نیز بی‌تفاوت خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام‌ مصطفی مرسلی با تاکید بر اینکه مردم ما با ایستادگی در برابر دشمنان و سازندگی کشور نشان دادند مردم قدرت‌مند و عزت‌مندی هستند، تصریح کرد: بسیاری از جوانان همین منطقه در دوران جنگ با اخلاص فراوان حضور یافته و با ایثارگری و جان‌فشانی در راه اسلام و میهن به شهادت رسیده‌اند.

 

عضو دفتر مشاورت بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه نباید همه مشکلات کشور را سر تحریم پیاده کرد، زیرا تحریم یک عامل گرفتاری ما است، متذکر شد: ما تحریم را به جان می‌خریم، زیرا برای اینکه کشوری آباد، آزاد و مستقل باشیم باید هزینه بپردازیم.

 

مرسلی با تاکید بر اینکه آنچه که امروز به ما آسیب می‌رساند تقدم منافع شخصی و حزبی بر منافع ملی است، ادامه داد: ما همه قربان این مملکت و این وطنیم. برای یک وجب از خاک این کشور خون‌های فروانی ریخته شده و چنین نیست که ما ایران‌مان را قربانی کنیم.

 

در ادامه نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فاصله‌گیری از آموزه‌های قرآن دلیل بسیاری از مشکلات کشور است

 

حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه قرآن ما را به بهترین زندگی دعوت می‌کند، اظهار کرد: این کتاب آسمانی مدلی از زندگی برای انسان فراهم می‌کند که از همه آسیب‌های مدل‌های جایگزین در امان است؛ پس اگر زندگی بر اساس قرآن باشد، یک زندگی مستحکم و خلل‌ناپذیر را تجربه خواهیم کرد

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه علی‌رغم همه حرف‌ها و زمزمه‌هایی که دشمن بیشتر در تنور آن می‌دمد اوضاع کشور رو به بهبودی است و ایران اسلامی در سال آینده وضعیت اقتصادی بهتری از گذشته خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی رشد اقتصادی ایران را در سال‌جاری نزدیک ۴ درصد پیش‌بینی کرده‌اند؛ در حالی که در سال‌های متوالی گذشته این عدد صفر بوده است

 

امام جمعه خرمدره نیز ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد استاد شهید مطهری افزود: حسن نام گذاری هفته معلم این بود که معلمان معیار و طرازی را با آرمانی که امام بیان کرد تحقق ببخشند و مطهری الگوی وارسته ای است برای معلمان امروز ما

 

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در ادامه اظهار داشت : قرآن به معنای واقعی باید برای ما کتاب زندگی باشد از دغدغه رهبر عظیم شان کشور است : که یک روزی برسد که ما از ترجمه گرایی در علوم انسانی که گرفتارش شدیم خلاصی پیدا کنیم وهمین برنامه قرآن و سنتی که نام گذاری شده باید ببینیم که فرهیختگان چه برداشت هایی در این زمینه دارند وقتی که ما دچار ترجمه گرایی شدیم در عقلانیت هم دچار مشکل شدیم . اگر ما امروز در عرصه عمل گرفتار بعضی منکرات هستیم (منکرات اقتصادی، عفاف ، سیاسی ) نه به دلیل گناهان عادی است به دلیل آسیبی است که در حوزه معرفتی به آن گرفتار هستیم.

 

در پایان برنامه نیز ضمن رونمایی از کتاب قرآن و سنت از میثم کرمی تجلیل بعمل آمد .

کد خبر 1172858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha