خسارت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به شهر یزد

فاطمی با اشاره به میزان خسارت سیل اخیر به شهر یزد گفت: سیل اخیر بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به استان ضرر وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد با حضور وزیر کشور گفت: استان یزد استانی کویری است که پدیده های اقلیمی را در شدیدترین تغییرات شاهد هستیم.

 

وی افزود: در سال گذشه خسارت خشکسالی ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان، خسارت طوفان ۷۳۸ میلیارد تومان، خسارت ریزگردها ۵۲۵ میلیارد تومان و خسارت سیل اخیر نیز بیش از هزارو ۲۶۴ میلیارد تومان بوده است.

استاندار یزد بیان کرد: در دهم اردیبهشت ماه در واپسین روزهای ماه رمضان سامانه جوی وارد استان شد و در شهر یزد که متوسط بارش آن ۴۷ میلیمتر است، حدود ۲۷.۸ میلیمتر طی ۲۰ دقیقه بارش اتفاق افتاد و این اتفاقی است که هر ۱۰۰ یکبار احتمال وقوع آن وجود دارد.

فاطمی گفت: در سال اخیر میزان خسارت خشکسالی 2350 ملیارد تومان، میزان خسارت سرما 5200 تومان، میزان سرما 738 میلیارد تومان، میزان خسارت گرد و غبار میزان 525 میلیارد تومان و میزان خسارت سیل نیز 1264 میلیارد تومان بوده است.

 

استاندار یزد بیان کرد: در شهر یزد و مجموع این دو شهرستان میبد و اردکان، حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دام، ۳۱۳ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی آسیب وارد شد.

 

وی گفت: 541 واحدشهری، 96 واحد صنعتی تجاری ، 263 واحد مسکونی روستایی، 67 واحد تجاری صنعتی روستایی، 45 مورد خسارت با راه و ابنیه، 41 مورد ساختمانهای دولتی، 150 مورد تاسیسات زیربنایی، 57 مورد وسیله نقلیه ، 550 راس دام و 1000 قطعه طیور، 850 هکتار اراضی زراعی، 320 هکتار باغات، 35 رشته قنات و 450 کیلومتر کانال خسارت وارد شده است.

 

استاندار یزد با اشاره به زمان حادثه سیل در شهر یزد ادامه داد: به دلیل مشکلات در سیستم پیشبینی وضعیت زرد به قرمز تبدیل می شود که به یکباره این اتفاق افتاد که همین امر ما را با مشکل روبرو کرد.

 

وی بیان کرد: بلافاصله تمامی معابر ورودی آب مدیریت شد و تا سه نیمه شب کنترل شد و پس از آن نیز پاکسازی انجام شد و در طول روز تمامی توان سازمان ها تاکمیل شد و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شد.

 

فاطمی گفت: اسکان اضطراری برای واحدهای غیرقابل سکونت، تهیه غذای گرم و امکانات به واحدهای آسیب دیده، طراحی سامانه ارزیاب و بررسی واحدهای آسیب دیده از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

 

وی با اشاره به بودجه های مورد نیاز جهت حمایت اولیه از آسیب دیدگان سیل افزود: 5 میلیارد تومان جهت رهن منازل مسکونی افراد اجاره نشین نیاز است و جهت تعمیر و بازسازی و تخریب برای 630 واحد مسکونی با حدود 20 میلیارد تومان تنخواه نیاز است.

 

استاندار یزد بیان کرد: در این زمینه نیز  100 میلیارد تومان برای تقویت سیل بندی، 200 میلیارد تومان برای تاسیسات شهری نیاز است.

 

کد خبر 1172972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha