احیای قنات ها برای کنترل سیلاب ها در دستور کار قرار گیرد/ خسارت سیل به مردم به زودی پرداخت شود

وحیدی با اشاره به اهمیت احیای قنات ها برای کنترل سیلاب ها گفت: احیای قنات ها برای کنترل سیلاب ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد با حضور وزیر کشور گفت: این وقایع ممکن است که هر روز و هر سال اتفاق می افتد اما ما هم قرار نیست به آن کم توجه باشیم و به همین دلیل نیز بایستی اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

 

وی افزود: ما باید به طور جدی مسیر انتقال آب در شهر را بررسی کنیم و آزادسازی آن را انجام داده باشیم و اگر دستگاه های دولتی در مسیر رودخانه ساخت و ساز داشته اند تخریب شوند و ساخت و سازهای دیگر نیز بررسی و رفع مانع صورت گیرد و راه مسیل باز شود.

 

وزیر کشور بیان کرد: رودخانه هایی که در مسیر شهر هستند باید توسط وزارت نیرو با همکاری شهرداری مورد توجه قرار گیرند.

 

فاطمی گفت: قنات ها به عنوان میراث گرانبهایی هستند که از دیرباز برای ما وجود داشته و اگرچه خشک شده و جلو آن بسته شده باید آزادسازی و باز شوند و احیای آنها صورت گیرد.

 

وزیر کشور ادامه داد: سیل بندها کمک به عدم ورود سیلاب ها به شهر می شوند که باید مورد توجه قرار گیرد و درست شوند ولی اگر مسیر دیگری نیز می تواند راهکاری برای انتقال سیلاب بدست آورد باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی بیان کرد: در بحث سرمازدگی باید از تکنولوژی و پژوهش های موجود استفاده کنیم تا از مشکلات بعدی پیشگیری کنیم.

 

فاطمی بیان کرد: طرح فاضلاب نیز یکی از نیازهای اساسی است که باید به آن توجه ویژه شود و با توجه به پیشینه شهر یزد بایستی این مشکلات را حل کرد.

کد خبر 1172973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha