خشکسالی باعث کاهش ۸۰ درصدی مراتع استان ایلام شده است

مدیرکل امور عشایری ایلام با بیان اینکه خشکسالی باعث کاهش ۸۰ درصدی مراتع استان ایلام شده است، گفت: یکی از برنامه‌های امور عشایری برای بحث کاهش اثرات خشکسالی در استان بحث صادرات دام است.

«فرشاد یاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: خشکسالی امسال شرایط زندگی عشایر را سخت و غیراقتصادی کرده است، امسال خشکسالی باعث کاهش ۸۰ درصدی مراتع استان شده است.

 

وی گفت: کاهش مراتع در استان باعث کاهش ۳۵ درصدی تولیدات عشایری استان ایلام در سال جاری شده است. در کل خشکسالی موجب کاهش درآمد عشایر شده و از آن بدتر کاهش تعداد دام عشایر را شاهد هستیم و زنگ خطری برای سال‌های آتی است.

 

مدیرکل امور عشایری ایلام افزود: همچنین کمبود آب شرب، علوفه و نهاده‌های دامی، امکانات و ماشین آلات آبرسانی و راهسازی از دیگر مشکلات عشایر استان است.

 

یاسمی تصریح کرد: برای این موضوع در هیئت وزیران تصمیم گرفته شده که همه دستگاه‌های اجرایی هر کدام بر اساس وظایف خود باید به رفع مشکلات عشایری کمک کنند.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت بحث صادرات دام عشایر ایلام، افزود: یکی از برنامه‌های امور عشایری برای بحث کاهش اثرات خشکسالی در استان بحث صادرات دام است.

 

مدیرکل امور عشایری ایلام ادامه داد: صادرات دام به کشورهای همسایه و خارجی فرآیند و پروسه خاص خود را دارد،  امسال نیز با توجه به پیگیری‌هایی که در حال انجام است، در تلاش هستیم مجوز صادرات دام عشایر صادر شود چراکه پایین بودن قیمت دام باعث مشکلات معیشتی زیادی برای عشایر شده است.

کد خبر 1173060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha