تبیین جایگاه فرهنگی و معنوی اصفهان نیازمند همکاری سایر نهادها است/ توجه به سفر رئیس جمهور

نورصالحی با اشاره به جایگاه نصف جهان گفت: تبیین جایگاه فرهنگی و معنوی اصفهان نیازمند همکاری سایر نهادها است تا این واقعیت بیان و روشن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد نورصالحی« روز یکشنبه(18 اردیبهشت) در نشست علنی شورای شهر به روز و هفته اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: به مناسبت روز شیخ بهایی یک هفته با عنوان هفته اصفهان نامگذاری شده و برنامه های نشاط آور و فرهنگی ارائه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تبیین ظرفیت های اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به اینکه این شهر پایتخت فرهنگ و هنر اسلامی به حساب می آید باید کار ویژه های خاصی تعریف و برنامه ریزی و اجرا شود.

 

وی ادامه داد: مدیریت شهری در این راستا اقدامات متعددی را انجام داده اما جای خالی سایر نهادهای فرهنگی دیده می شود که تبیین جایگاه فرهنگی و معنوی اصفهان نیازمند همکاری سایر نهادها است تا این واقعیت بیان و روشن شود.

 

به اعتقاد نورصالحی نامگذاری ملی روز اصفهان با وجود 25 آبانماه روز ایثار و شهادت مردم این دیدار ضرورت دارد تا با پتانسیل عظیم ملی و بین المللی این شهر اتفاقات متعدی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: پوشش رسانه ای گسترده و توجه به این مناسبت مهم مورد انتظار از صدا و سیما و دیگر رسانه ها برای تبیین جایگاه اصفهان است.

 

توجه به سفر رئیس جمهور

 

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به مطالبه گری در خصوص سفر رئیس جمهور به اصفهان گفت: این اتفاق به زودی رقم خواهد خورد و شورای اسلامی شهر نیز برنامه های پیشنهادی و مطالبات مردم را جمع بندی و از طریق نهادهای اداری مطالبه خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم در جریان انجام سفرهای هیات دولت انتظار اجرای سیاست ها و مصوبات را دارند که بی توجهی به اجرای برخی از مصوبات و انتظارات ایجاد شده پس از سال ها باقی می ماند.

 

نورصالحی بر نظارت قوانین و مقررات در این سفرها تاکید کرد و اذعان داشت: بسیاری از مصوبات مجلس، هیات دولت و برنامه های پنج ساله در مقاطعی از زمان اجرایی نمی شوند و همین موضوع آسیب های زیادی را به همراه دارد که در نظارت بر حسن اجرا لازم است.

وی به آزاد سازی قیمت نان و افزایش قیمت در برخی از اجناس اشاره کرد و گفت: دولت تمهیدات لازم را برای رفع نیاز مردم و چالش های معیشتی را داشته باشد.

 

 

کد خبر 1173100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha