آغاز ثبت نام هشتمین دوره طرح ملی رحله و بیست و دومین دوره مراکز شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم

مدیرمسئول مدرسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از اجرای هشتمین دوره طرح ملی رحله خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز در سراسر کشور این طرح را اجرا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا شاهسونی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) بزرگترین شبکه تخصصی حفظ قرآن کریم کشور در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور طرح مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم را برگزار می کند.

 

مدیرمسئول مدرسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) افزود: بیست و دومین دوره مراکز شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم در قالب حفظ تخصصی قرآن کریم در طول یک سال اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای طرح مراکز شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم طرح ملی رحله ویژه تابستان 1401 به صورت شبانه روزی برگزار می شود.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور گفت: در قالب طرح ملی رحله حفظ جزء 30 و سوره بقره انجام خواهد شد. همچنین کلاس های اخلاق و احکام، برنامه های ورزشی روزانه، انس دایمی با قرآن و اردوهای سیاحتی زیارتی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شاهسونی تصریح کرد: بیست و دومین دوره مراکز شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم و هشتمین دوره طرح ملی رحله ویژه برادران 13 تا 23 ساله مجرد می باشد که آشنا به روخوانی قرآن کریم باشند.

 

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه در هفت دوره گذشته طرح ملی رحله حدود 10 هزار نفر قرآن آموز موفق شده اند دوره های آموزشی را پشت سر بگذارند، اظهار داشت: در قالب هشتمین دوره طرح ملی رحله 60 طرح در کشور برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی یادآور شد: علاقه مندان واجد شرایط برای شرکت در دوره های یک ساله و طرح تابستانه می توانند تا 15 خرداد ماه با مراجعه به سایت موسسه بیت الاحزان به آدرس Beytolahzan.ir مراجعه کنند و ضمن کسب اطلاعات بیشتر نسبت به نام نویسی در این دوره ها اقدام کنند.

 

وی افزود: دوره های آموزش حفظ قرآن کریم در تمام استان ها اجرا می شود و متناسب با تعداد نفرات ثبت نام کننده مراکز قرآنی به ارایه خدمات به آنها خواهند پرداخت.

 

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) تاکید کرد: پیش بینی می شود در قالب 14 مرکز و 60 طرح قرآنی 3 تا 4 هزار نفر قرآن آموز شرکت کنند.

 

وی با اشاره به تاثیر کرونا در فعالیت ها و برنامه های قرآنی گفت: شیوع کرونا و محدودیت های حاصل از آن باعث شد تا میزان فعالیت های قرآنی در این مدت کاهش پیدا کند که پس از عادی شدن شرایط طرح ها و برنامه های قرآنی اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی در پایان گفت: برخی استان ها مانند خوزستان و فارس با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان پنج طرح قرآنی در آنها اجرا می شود و متناسب با تعداد افرادی که در طرح های قرآنی شرکت می کنند در هر استان از یک تا پنج طرح قرآنی اجرا خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1173220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha