اسلام دین سلام سلامت و رحمت است/ تلاش های حوزه سلامت در مدیریت کرونا قابل تقدیر است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: هفته سلامت یادآور اهمیت بحث سلامت است و در اسلام هم این موضوع جایگاه ویژه ای دارد نام اسلام از کلمه سالم است، یعنی در درون نام دین ما کلمه مبارک سلامت نهفته است و این بسیار پرمعنا است که اسلام دین سلام، سلامت و رحمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه همزمان با هفته سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.
 
حجت الاسلام «میثم تارم» در این دیدار، ضمن تشکر از تلاش های حوزه سلامت و تبریک هفته سلامت، گفت: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حوزه سلامت و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان به ویژه در دوران مبارزه با ویروس کرونا جای تقدیر دارد.
 
امام جمعه جیرفت افزود: طی یکسال اخیر اقدامات شایسته ای برای ریشه کنی این ویروس انجام شده و امروز به تبع سایر نقاط کشور در جنوب کرمان نیز وضعیت رضایت بخشی داریم.
 
وی با اشاره به این که امروز کشور وضعیت خوبی در مدیریت بیماری کرونا دارد، بیان کرد: آمار فوتی برخی کشورها که در تبلیغات خود بر علیه ما انتقادهایی به راه انداخته بودند با آمار ما معنا دار است این مهم نتیجه جهاد کادر بهداشت و درمان و حمایت همه جانبه دولت به ویژه در تولید واکسن می باشد، کشور ما جز معدود کشورهای تولید کننده واکسن کرونا است و قادر به صادرات واکسن می باشد.
 
حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که خداوند را شاکریم وضعیت این بیماری در حد زیادی کنترل شده و قدردان زحمات کادر بهداشت و درمان هستیم، تصریح کرد: هفته سلامت یادآور اهمیت موضوع سلامت است و در اسلام نیز سلامت جایگاه ویژه ای دارد، نام اسلام از کلمه سالم بوده یعنی در درون نام دین ما کلمه مبارک سلامت نهفته است و این بسیار پرمعنا می باشد و اسلام دین سلام، سلامت و رحمت است.
 
امام جمعه چیرفت با اشاره به این که در کنار همه دستورهای دینی و عبادی ما توجه جدی به اصل سلامت و بهداشت شده است، تصریح کرد: نماز با وضو است، اوج عبادتها ماه مبارک رمضان می باشد و یکی از مستحبات مهمترین اوقات این ماه یعنی شب های قدر نظافت و غسل است.
 
وی ادامه داد: در همه اعیاد اسلامی بدون استثنا نظافت و غسل را مدنظر است که آثار معنوی دارد اما قطعا به آثار سلامتی نبز توجه شده است روزه نیز در کنار آثار معنوی بخش عمده آن مربوط به سلامتی انسان است.
 
حجت الاسلام تارم در خاتمه سلامتی انسان در اسلام را مهم برشمرد و عنوان کرد: اصولا انسان مفید، انسان سالم از لحاظ روحی، معنوی و جسمانی است، انسان بیمار نه می‌تواند آداب و مناسک دینی را انجام دهد و نه می تواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد بنابراین اسلام سلامتی را جز دین دانسته و به آن اهمیت بسیاری داده تا کسی فکر نکند امری خارج از دستورات دینی است.
کد خبر 1173227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha