بدون حضور و همراهی مردم رسیدن به هدف ارتقای سلامت امری بیهوده است

رزمدیده ،گفت : نقش مردم، مسئولان و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت بسیار مهم و ضروری است و بدون حضور و همراهی مردم رسیدن به هدف ارتقای سلامت امری بیهوده است.

هوشنگ رزمدیده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته سلامت گفت: با توجه به شعار سال هفته سلامت(سلامت ما، سلامت سیاره ما) با همکاری خانه مشارکت سلامت و سمن های شهرستان از هفدهم تا بیست و سوم اردیبهشت براساس تقویم زمانبندی اعلام شده برنامه های متنوعی پیش بینی و برگزار می شود.

 

رئیس خانه مشارکت سلامت اسلام آبادغرب افزود: فرهنگ سازی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت می باشد که جلب مشارکت مردم، مسئولان و همکاری سازمان های مردم نهاد می تواند در افزایش سطح سلامت و ارتقاء فرهنگ عمومی سلامت نقش ویژه و مهمی داشته باشد .

 

وی خاطر نشان کرد: شعار امسال هفته سلامت به درستی و بر اساس نظرمتخصصان و صاحبنظران این حوزه و با درک صحیح از وضعیت جامعه بشری امروز  «سلامت ما، سلامت سیاره ما» انتخاب شده است. این مفهوم متضمن این است که بدون سلامتی محیط زیست و ساختار زندگی بشری نمی توان انتظار سلامتی پایدار رابرای نوع بشر انتظار داشت. 

 

 

رزمدیده تصریح کرد: در اولین روز از هفته سلامت جلسه هماهنگی نقش مردم، مسئولان و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت برگزار شد و در روز های آینده به بررسی نقش مردم، مسئولان و سمن ها در دستیابی به انرژی پاک، مدیریت حوادث و بلایا، ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تولید پاک و مدیریت پسماندها،  تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و  کنترل مصرف دخانیات خواهیم پرداخت.

 

 

رئیس خانه مشارکت سلامت اسلام آبادغرب با اشاره به برنامه هفته سلامت در شهرستان، اظهار کرد:برنامه زنگ سلامت در مدارس و  روز بدون خودرو در قالب  پیاده روی خانوادگی سلامت محور با حضور آحاد و اقشا مختلف مردم و ادارات شهرستان برگزار می شود و در راستای فرهنگ سازی در هفته سلامت، ویژه برنامه اهداء و تبدیل شیشه های قلیان به گلدان با مشارکت مردم و مسئولان شهرستان اجرا خواهد شد.

 

 

وی در پایان گفت: لازمه تحقق این شعار امسال هفته سلامت ، نقش مهم مسئولان، سمن ها و سازمان ها است. 

 

وی ابراز امیدواری کرد: که همه ما بتوانیم در بحث مشارکت در زمینه سلامت که رکن اصلی خانه مشارکت، مردم، مسئولین و مسوسسات مردم نهاد است، اقدامات مناسب و اثرگذاری صورت گیرد.

کد خبر 1173254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha