نشست بزرگداشت مقام اساتید حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد

همزمان با هفته معلم، نشست بزرگداشت مقام اساتید حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از سوی اداره کل اساتید این نهاد حوزوی برگزار شد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با هفته معلم، نشست بزرگداشت مقام  اساتید حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از سوی اداره کل اساتید این نهاد حوزوی به صورت ارتباط تصویری و زنده در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فاضل سرپرست حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی معاون آموزش، حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان مدیر کل اساتید و خانم ها غروی نائینی مسئول اداره ارتقاء اساتید، غفاری مسئول اداره جذب و ساماندهی اساتید و ضیائی کارشناس ساماندهی اساتید، حضور داشتند.

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی، معاون آموزش مرکز ضمن گرامیداشت مقام اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، به شرکت کنندگان مجازی در این جلسه خیر مقدم گفته و سپس حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان، سرپرست اداره کل اساتید، گزارشی از عملکرد یکساله اداره کل اساتید در ابعاد مختلف «ارتقاء اساتید»، «جذب و ساماندهی اساتید» و «امور خدماتی و رفاهی از قبیل حق التدریس، بیمه، رتبه بندی، پشتبیانی از مدارس در تأمین استاد و ...» ارائه کرد.

در بخش بعدی نشست حجت الاسلام والمسلمین فاضل سرپرست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری(ره)، بر ضرورت ایفای نقش اساتید در سه محور آموزش، پژوهش و فرهنگ تأکید کرد.

وی در بُعد آموزش؛ ضمن تأکید بر ضرورت رشد مستمر علمی و مهارتی اساتید، بر نقش استاد در تقویت انگیزه و هویت بخشی به طلاب و جهت دهی به آنان  بر  تحصیل در  مقاطع عالی 3 و 4 تأکید نمود.

سرپرست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در بُعد فرهنگی نیز بر تأثیرگذاری اساتید بر طلاب بویژه در امر ازدواج آسان، فرزندآوری، رفع آسیب های اجتماعی خانواده ها از جمله طلاق و... اشاره کرد و در محور پژوهش نیز بر نقش استاد در  دعوت به نگارش و نوشتن طلاب تاکید داشت و از اساتید خواستار شد، خود نیز در عرصه پژوهش اعم از تألیف کتاب، مقاله و ... اهتمام داشته باشند.

در بخش پایانی مراسم، تعدادی از اساتید نقطه نظرات خود را در خصوص بیمه، حق الزحمه تدریس کادر، تدریس پژوهش محور در سطح 4، هدیه دفتر رهبری، شیوه جذب استاد در مقطع سطح 3 و ... مطرح کردند.

 

کد خبر 1173457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha