قدرت جمهوری اسلامی در مدیریت بحران ها مایه افتخار است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه تقویت روحیه ایمانی داوطلبان هلال احمر موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای امدادرسانی می شود، گفت: قدرت جمهوری اسلامی برای مدیریت بحران های مختلف از جمله کرونا در سطح جهان موجب افتخار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۹اردیبهشت)  در دیدار مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان ایلام، اظهار کرد: خدمت در نهادهایی مانند هلال احمر روحیه ایثارگری و مایه گذاشتن از وجود خود برای دیگران را می طلبد.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه کارکنان هلال احمر برای رفاه و نجات دیگران از خودگذشتگی و ایثارگری دارند، تصریح کرد:  این نعمت خدادادی است که در چنین موقعیتی در راستای خدمت به مردم و هم نوعان خود قرار گیرد که باید شکر گذار این نعمت بود.

 

وی با بیان اینکه نقش هلال احمر جمهوری اسلامی در داخل و‌ خارج کشور در راستای نجات جان انسان ها و خدمت به مردم نقش مهم، ارزشمند و قابل تحسینی بوده است، یادآور شد: تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در حوادثی مانند سیل، زلزله ها و برگزاری مراسم اربعین حسینی و حوادث مختلف در کشور حضوری پررنگ دارد و در این ابتدای شیوع کرونا پا به پای سپاه  و  در لحظات سخت و نفس گیر ابتدای شیوع کرونا که مردم وحشت داشتند به خوبی پای کار بودند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خدمت در نهادهایی مانند هلال احمر نیازمند تقویت ارزش ها، باورها و اعتقادات دینی است، یادآور شد: تلاش هایی که صلیب سرخ جهانی در قالب خدمات خیرحوانه و کمک به مردم و حضور در نقاط مختلف جهان انجام می دهد، در راستای اهداف و منافع قدرت های جهانی و گسترش دین مسیحیت در سطح جهان است و اهداف دیگری را دنبال می کنند و  نباید فریب شعارهای دشمنان را خورد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه  اگر بر روی اعتقادات جوانان داوطلب کار شود، انگیزه خدمت، روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در جوانان داوطلب افزایش پیدا می کند، ابراز کرد:  وقتی که ارتباط با خدا ایجاد شود، قطعا فرد مجاهد فی سبیل الله می شود و در راستای خدمت به مردم گام بر می دارد که نمونه آن در دفاع مقدس، دفاع از امنیت و دفاع از حرم‌ به عینه مشاهده کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم آمادگی جسمانی برای حضور امدادگران در شرایط سخت بحران  و تخصص‌لازم‌متناسب با ماموریتی های محوله  برای داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بسیار مهم است، افزود: بهره گیری از آموزش های عقیدتی و سیاسی، باورهای دینی  موجب ایجاد انگیزه معنوی در بین داوطلبان خواهد شد  و این امر موجب تقویت فعالیت ها و خدمات این نهاد در سطح کشور خواهد شد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هلال احمر یکی از نهادهایی است که نهاد نمایندگی ولایت فقیه در آن برقرار است، یادآور شد: این امر فرصتی است که که باید از وجود دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه بیشترین استفاده را در راستای ایجاد انگیزه و  آشنایی با معارف اسلامی استفاده شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی برای مدیریت بحران های مختلف از  جمله کرونا در سطح جهان موجب افتخار است که در این شرایط تحریم با وجود همه مشکلات توانست که بحران کرونا را کنترل کند و امروز می بینیم که فوتی های ناشی از کرونا در کشور تک رقمی شده است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه رفتار عملی دشمنان  و هویت اصلی آنها در بحران ها مشخص می شود که حتی اقدام به سرقت ماسک ها بهداشتی کردند، گفت:  دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، با اسلام و انقلاب دشمنی دارند و بر اساس آیات قرآن کریم که می فرماید دشمنان پیوسته با شما در جنگ هستند تا از دینیتان دست بردارید، اگر بتوانند و لازم است که در مواجه با دشمنان به دشمنی آنان آگاه بود.

 

وی با اشاره به اینکه به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد امروز  جمهوری اسلامی در حرکت رو به جلو در حال پیشرفت در گام دوم انقلاب است  و  ابرقدرتی دشمنان رو به افول است، ابراز کرد: امروز دشمن بر روی گرانی ماکارونی مانور می دهند که بخشی از این مانور مربوط به کسانی است که بیرحمانه  تا کنون از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره مند بودند و امروز  که دولت می خواهد این موضوع را مدیریت کند و آنان درآمد سرشار خود را در خطر می بینند، با بوق و کرنا  در مقابل آن جبهه گیری می کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد: این در حالی است که معقول ترین راه این است که کارخانه ای که ماکارونی تولید می کند و به قیمت پایین به کشورهای دیگر صادر می شود و منابع کشور و از جیب مردم از این طریق به هدر می رود، با مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوی خروج منابع کشور گرفته شود.

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه بر اساس آمار، ۷۰ درصد منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب عده ای خاص می رود و مردم از منافع آن بی بهره هستند، گفت: دولت در این راستا حال تلاش کرده است که سیستم موجود توزیع یارانه ها که اغنیا بیشترین سود را می برند و فقرا کمترین بهره را می برند را به نفع اقشار آسیب‌پذیر تغییر دهد و در راستای عدالت اجتماعی گام بردارد.

 

وی با تاکید بر اینکه اما دشمن به گونه ای می خواهد اذهان را مهندسی کند که  در کشور مشکلات و اعتراض های ایجاد شود، خاطرنشان کرد: دولت به خوبی در  حوزه مدیریت یارانه ها و ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد عمل شده است که باید همه آنرا تقویت کنیم.

کد خبر 1173592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha