موفقیت در عملیات بیت المقدس نتیجه طراحی و تربیت نیروها توسط اساتید دافوس بود

دریادار سیاری با اشاره به نقش طراحی و برنامه ریزی مبتنی بر ایمان، علم و شجاعت گفت: موفقیت در عملیات بیت المقدس نتیجه طراحی و تربیت نیروها توسط اساتید دافوس بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم تجلیل از استادان و معلمان نمونه ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری گفت: روز معلم را به جامعه معلمان کشور تبریک می گویم؛ این روز بسیار ارزشمند است.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به برگزاری عملیات بیت المقدس در اردیبهشت سال 61 افزود: این عملیات از دهم اردیبهشت آغاز و تا سوم خرداد به طول انجامید و اساتید برجسته نظامی این عملیات را طراحی کردند.

 

دریادار سیاری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت کار معلم در ساختن انسان ها و تاثیرگذاری افراد در ساختن جامعه ادامه داد: نیروی انسانی سرمایه هر سازمانی است. اگر نیروی انسانی کیفی در یک سازمان باشد، آن سازمان بالنده و رشد می کند و اگر نیروی انسانی رشد نکند، آن سازمان سقوط یا راکد می ماند.

 

وی اظهار کرد: بر همین اساس باید دقت کنیم که نیروی انسانی مورد نیاز ارتش باید چقدر کیفی تربیت شود تا مورد بالندگی ارتش باشد. این نیروی انسانی توسط نیروی معلم پرورش می یابد. معلمی یعنی انسان سازی و انسان هایی را تربیت می کند که آینده کشور را تامین کنند.

 

دریادار سیاری با بیان اینکه ماموریت ارتش حفظ تمامیت ارضی، استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: چه کسی می تواند این ماموریت عظیم را انجام دهد؟ این کار بر عهده معلمان و اساتیدی است که انسان ها را تربیت می کنند؛ بر همین اساس باید افرادی در ارتش تربیت و آموزش دیده شوند که بتوانند این ماموریت عظیم و بزرگ را به انجام برسانند.

 

وی یادآور شد: تمام کسانی که برای انجام این کار خطیر در اختیار ارتش می گیرند، باید توسط معلم نظامی، آموزش و تربیت و به جایگاه واقعی خود برسند.

 

وی گفت: کسی که می خواهد تمامیت، استقلال و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند باید توسط معلم نظامی آموزش یابد که البته معیار و کیفیت نیروی انسانی در ارتش بر اساس ایمان، شجاعت و دانش به عنوان سه مولفه تربیت نیروی انسانی کیفی است که برای سه این رکن اساتید برجسته در ارتش حضوری فعال دارند.

 

وی با بیان اینکه ارتش همواره باید خود را برای خدمت در آینده آماده کند و بر همین اساس نیازمند تجهیزات به روز و علم روز است، تصریح کرد: عملیات بیت المقدس بزرگترین و پر افتخارترین عملیات در کشور محسوب می شود. آنچه موجب موفقیت در بزرگترین عملیات کشور شد، ایمان، شجاعت و دانش بود که ایمان به خدا و توسل به او و اولیای الهی اگر نبود که کشور آزاد شود، کار به انجام نمی رسید.

 

وی ادامه داد: 26 روز مداومت عملیات یعنی چه؟ یعنی 26 روز نیروی انسانی به جبهه ها تزریق شود؛ لجستیک، تغذیه، طراحی عملیات، روحیه و انگیزه و هر آنچه برای موفقیت در مقابل دشمنان لازم است، باید تامین شود.

 

وی گفت: در نهایت بعد از ایمان دانش نظامی است که 26 روز نیروهای نظامی با تمام خستگی اما با تکیه بر ایمان به خدا دوام آوردند و وارد شهر خرمشهر شدند.

 

وی در مورد طراحی عملیات بیت المقدس با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی برای طراحی این عملیات دانشگاه دافوس را تعطیل کرد، اظهار کرد: با تعطیلی این دانشگاه اساتید دافوس برای یک طراحی عملیات مبتنی بر دانش به منطقه فرا خوانده شده اند و با تکیه بر فرماندهی و برنامه ریزی خوب مبتنی بر دانش و آگاهی در ارتش و سپاه طراحی عملیات بیت المقدس صورت گرفت و کربلای 3 طراحی شد.

 

وی گفت: نقش معلم و دانش آموز نظامی در این عملیات بسیار مهم است تا جایی که با تکیه ارتش بر شجاعت و دانش و ایمان دانش آموختگان موفق به این عملیات شدند.

 

وی گفت: انتظار داریم سلسله مراتب فرماندهی با دقت در ارتش رعایت شود و فرماندهی مراکز آموزشی بر اساس ویژگی های خاص یک استاد نظامی انتخاب شود و در انتخاب فرماندهان در مراکز آموزشی دقت و با حفظ انگیزه آنها اقدامات لازم صورت گیرد. این انتظار ما از سلسله مراتب فرماندهی است. یک معلم خوب باید ایمان، تقوا و بصیرت داشته باشد. بصیرت یعنی قطب نمای حرکت در اوضاع پیچیده امروز. اساتید تلاش کنند محیط آموزشی ارتش را بر اساس استانداردها و علم روز طراحی کنند.

 

 

کد خبر 1173617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha