افتتاح کتابشهر کرمان به همراه جشن امضای دو کتاب از حامد عسگری+تصاویر

آیین افتتاح کتابشهر کرمان به همراه جشن امضای دو کتاب از حامد عسگری با حضور خانواده وی و جمعی از مسئولین و فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حامد عسگری، دوشنبه(۱۹ اردیبهشت) در افتتاح کتابشهر کرمان و جشن امضا کتاب های "خال سیاه عربی" و " پریدخت" گفت: پدرم بزرگترین رفیق من است و هر چه دارم ازکتابخانه سه هزار جلدی او دارم.

 

 

 

 

وی افزود: در دوران ابتدایی، مدیر مدرسه شاهد گفت شغل آینده تان را نقاشی کنید و من یک خیابان را که مردی در آن فقط قدم می زد کشیدم؛ او گفت این چیست؟ گفتم این شغل آینده من است؛ نویسنده!

 

 

 

 

عسگری با بیان اینکه از تاریخ بیهقی و ناسخ التواریخ و تاریخ فلسفه ویل دورانت و برهان قاطع و تفسیر نور و سلسله گفتارهای فلسفی و شریعتی و... همه باغی بود که پدرم علاوه بر نخلستان، در خانه محقر ما در بم فراهم کرده بود؛ گفت: مانند آهوبره های مست هر روز در این باغ تفرج می کردیم و جرعه جرعه می نوشیدم.

 

 

 

این نویسنده جوان ادامه داد: آخر هفته ها که از بم به کرمان می آمدیم همین که از خواجه عسکر می گذشتیم، چراغ های بم عین الماس روی دشت ریخته بود و من از مادرم می پرسیدم چراغ خانه ما کدام است؟ مادرم چراغ سبز(امامزاده اسیری) که روحانیت باشکوهی داشت را نشان می داد و سیب ها چرخید تا من فهمیدم وقتی آدم ها از خانه بیرون می روند چراغ ها خاموش می کنند اما مادرم مرا به روشنایی هدایت کرد.

 

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ادبیات و کتاب خوب است و کسانی که در وادی ادبیات قدم می زنند و می خواهند در آن اقامت بگیرند؛ جهان حتماً براب آنان جای زیبایی است؛ افزود: هیچ رنج و الم روحی سراغ ندارم که با خواندن کتاب برطرف نشود.

 

 

 

 

عسگری اظهار کرد: با قدم زدن در جهان ادبیات شاید نویسنده و روزنامه نگار در نیایید اما انسان های آگاه تری خواهید بود؛ خبرنگاری از من پرسید بهترین کتاب و شعر شما کدام است؟ گفتم هنوز ننوشتم! من در حال مشق ادبیات هستم و حیات من به مخاطبین من هست.

 

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه هر اثری اگر به مخاطب نرسد ساخته نشده؛ خاطرنشان کرد: به نویسنده ها اعتماد کنید و قوت قلب بدهید؛ فرصت زندگی محدود است و همه ما بذرهایی هستیم که خدا پاشیده است و خواسته که بالا بیاییم.

 

 

 

 

عسگری با تاکید بر اینکه مسیر موفقیت از دانشگاه و کنکور نمی گذرد بلکه باید در انتخاب ها و تصمیم ها، بهترین بود؛ تصریح کرد: هر کس در هر شغلی باید بهترین باشد.

 

 

 

 

وی در پایان اعلام کرد: به زودی " گُدار" خاطرات کودکی من، یک دهه شصتی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود. 

 

 

 

این آیین با حضور مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مدیرعامل کتابشهر ایران، رییس حوزه هنری کرمان، شهردار کرمان، جمعی از فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ای و خانواده حامد عسگری برگزار شد.

 

 

 

کتابشهر کرمان به مدیریت نفیسه گروهی، نویسنده جوان کرمانی راه اندازی شد.

 

 

عکس از: سارا کلامی

کد خبر 1173677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha