هفتمین مرحله طرح رحله در رودبار جنوب اجرا می شود

حجت الاسلام مسلم سابقی نژاد گفت: اکنون در آستانه فرارسیدن اوقات فراغت تابستانی قصد داریم هفتمین مرحله از طرح رحله را با اساتید حافظ کل قرآن کریم در سطح منطقه اجرا کنیم.

حجت الاسلام «مسلم سابقی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: سال ۹۳ در موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) استان فارس با شرکت در دوره های آموزش حفظ کل قرآن کریم، حافظ قرآن شدم.

 
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زهکلوت افزود: پس از توفیق حفظ قرآن کریم، تصمیم گرفتم برای گسترش فعالیت های قرآنی جنوب کرمان و شهر زهکلوت تلاش کنم به همین منظور اقدام به اجرای طرح ملی رحله در سطح منطقه کردم.
 
وی بیان کرد: رحله از سوره مبارکه قریش گرفته شده و به معنای کوچ کردن است یعنی کوچ کردن از خانه به سمت موسسه قرآنی برای حفظ قرآن کریم و به معنای خاص کوچ کردن از تاریکی و ظلمت به سوی نور که همان قرآن است، می باشد.
 
حجت الاسلام سابقی نژاد ابراز کرد: طرح رحله، طرحی ملی است که در بیش از ۳۰ نقطه از کشور در حال برگزاری می باشد و ایده این طرح از موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ارائه شده است.
 
مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) زهکلوت ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح ۵۰ روز است و که در این مدت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت نظر اساتیدی که حافظ کل قرآن کریم هستند، سوره مبارکه بقره و جز ۳۰ را حفظ می کنند.
 
وی یادآور شد: این قرآن آموزان در مدت زمان یاد شده قریب به ۳ جز و نیم از قرآن کریم را حفظ می کنند.
 
حجت الاسلام سابقی نژاد با بیان این مطلب که تاکنون طرح رحله طی ۶ دوره تابستانه برگزار شده است، اظهار کرد: این طرح را طی یک دوره در رودبار جنوب، ۳ دوره در شهر راین، یک دوره در شهر ماهان و جوپار و یک دوره نیز در سیرجان برگزار کردیم.
 
مسئول دفتر امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: در این ۶ دوره قریب ۷۰۰ نفر حافظ یک جزء تا ۶ جزء و بیش از ۲۰ نفر نیز حافظ کل قرآن کریم شده اند و اساتید این دوره های اخیر از حافظان کلی هستند که در این دوره ها رشد کرده اند.
 
وی بیان کرد: اکنون در آستانه فرارسیدن اوقات فراغت تابستانی قصد داریم هفتمین مرحله از طرح رحله را با اساتید حافظ کل قرآن کریم در سطح منطقه اجرا کنیم.
 
حجت الاسلام سابقی نژاد تاکید کرد: هدف از اجرای طرح رحله گسترش معارف قرآن کریم در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند؛ ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.
 
 
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زهکلوت با اشاره به سایر فعالیت های موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) زهکلوت یادآور شد: در ایام نوروز نیز طرح قرآنی انصار المهدی (عج) به مدت یک هفته برای دانش آموزان زهکلوت برگزار شد که در این مدت زمان آنها چند سوره قرآنی را حفظ کردند.
 
وی افزود: برگزاری حلقه های معرفتی یکی دیگر از فعالیت های این موسسه است که با استقبال نوجوانان و جوانان مسجدی روبرو شده است.
 
حجت الاسلام سابقی نژاد در خاتمه عنوان کرد: اجرای طرح حفظ قرآن کریم به صورت شبانه روزی برای خواهران در دست اقدام است که هفته آینده این طرح افتتاح می شود.
کد خبر 1173710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha