شهادت ۵۳ فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ ها در سال جاری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز سال جاری تاکنون ۵۳ فلسطینی در اراضی اشغالی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه اعلام کرد که 3 نفر از این افراد در جریان اجرای عملیات‌های استشهادی در سرزمین‌های اشغالی 1948 به شهادت رسیدند. از مجموع شهدا 3 نفر زن و 8 نفر هم کودک بودند.

 

این آمار نشان می دهد که بیشتر شهدا در جریان حملات اشغالگران اسرائیلی به کرانه باختری به شهادت رسیدند. این در حالی است که دشمن صهیونیستی مدعی شده که شمار زیادی از این افراد در ایست بازرسی ها قصد انجام عملیات با استفاده از سلاح سرد را داشتند.

 

مجریان عملیات های استشهادی که به شهادت رسیدند عبارتند از: محمد ابو القیعان مجری عملیات بئر السبع که از ساکنان النقب بود. ایمن و ابراهیم اغباریه مجریان عملیات الخضیره از شهر ام الفحم، شهید ضیاء حمارضه ساکن جنین مجری عملیات بنی براک و شهید رعد حازم مجری عملیات خیابان دیزنگوف در تل آویو.

 

اولین فلسطینی که در سال جاری به شهادت رسید، بکری حشاش بود که در اردوگاه بلاطه در نابلس در جریان درگیری با نظامیان اسرائیلی به ضرب گلوله زخمی شد.

 

از مجموع شهدا 17 نفر ساکن جنین، 7 نفر ساکن نابلس، 7 نفر ساکن بیت لحم، 5 نفر ساکن قدس، 5 نفر ساکن الخلیل، 4 شهید از ساکنان رام الله، دو شهید ساکن قلقیلیه، یک نفر ساکن طولکرم، یک نفر ساکن اریحا و اغوار و یک نفر هم ساکن خان یونس در جنوب نوار غزه بوده که روز گذشته در طولکرم به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید.

کد خبر 1173766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha