عهدواره چله مهدویت کاملا مردمی و رویداد محور برگزار شد/ تحلیل از نادر طالب زاده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع امید و نشاط و انگیزه بخشی را مطرح کردند و ما عهدواره چله مهدویت را با رویکرد امیدبخشی و نشاط آفرینی آغاز کردیم و به این نقطه رسیدیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: «محمدعلی خراسانی زاده» در آیین اختتامیه عهدواره چله مهدویت ۱۹ اردیبهشت ماه در محوطه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ما از سوی امام عصر علیه السلام برای شرکت در این برنامه دعوت شده ایم، اظهار کرد: همه باید خالصانه برای امام عصر علیه السلام کار کنیم.

خراسانی زاده گفت: وقتی خواستیم اسم این برنامه را انتخاب کنیم با دوستان گفتیم که ماده روز قرار است با امام عصر علیه السلام عهد ببندیم لذا شد تیم این برنامه «عهدواره.»

وی افزود: قرار بود در دولت سیزدهم، کارها مردمی باشد و قرار بود که خون تازه در رگ فعالان فرهنگی ارشاد اسلامی استان تهران دمیده شود، که الحمدالله به برکت یاد امام عصر علیه السلام، هیچ کس برای حضرت کم نگذاشت.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: رعایت هم خوانی با مناسبت ها به ویژه نیمه شعبان و حرکت در مسیر ملی کشور در عرصه فرهنگ، از جمله ویژگی های برگزاری عهدواره چله مهدویت است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع امید و نشاط و انگیزه بخشی را مطرح کردند و ما عهدواره چله مهدویت را با رویکرد امیدبخشی و نشاط آفرینی آغاز کردیم و به این نقطه رسیدیم.

خراسانی زاده افزود: ۱۶ دبیرخانه تخصصی تشکیل دادیم و از ظرفیت مردم در قالب رویدادی بهره برده ایم. در همین راستا به جای جمع آوری آثار، سعی کردیم اتفاق ها را کنار هم قرار دادیم.



وی اظهار کرد: ۱۶ دبیرخانه عهدواره چله مهدویت در نقاط مختلف استان تهران پخش شد و همین باعث شد که یک تعزیه خوان، تعزیه دستور امام عصر علیه السلام برای ساخت مسجد جمکران را صادر کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه با اشاره به یاد نادر طالب زاده گفت که آرزوی مرحوم طالب زاده، متصل شدن انقلاب اسلامی به عصر ظهور است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز به دلیل همزمانی با سالروز بزرگداشت شیخ کلینی، مراسم اختتامیه برگزار شد، گفت: متاسفانه مردم استان تهران با این عالم بزرگ آشنا نیستند.



خراسانی زاده در ادامه با بیان اینکه برگزاری جشن برای امام عصرمان باید یک چله و نه صرفا ایام نیمه شعبان را جشن بکیریم، گفت: تلاش داریم از ابتدای ماه رجب تا اواسط ماه شعبان، جشن های امام عصر علیه السلام را برگزار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نهم ربیع‌الاول، مهرماه سال جاری فراخوان دور بعدی اعلام می شود، اظهار کرد: در هر یک از شهرستان ها فرمانداران، شهرداران و همه مسئولان عزیز پای کار بودند و از همین تریبون و در این لحظه، از همه مدیران برای برگزاری بهتر عهدواره چله مهدویت دعوت می کنیم.
تقدیر از نفرات برگزیده در بخش های مختلف بخش دیگر آیین اختتامیه عهدواره چله مهدویت بود که با حضور علی اوستادی، رحیم نوروزی و حسن زارعی، از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان انجام شد.

 

 

کد خبر 1173794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha