تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور نسل جوان در مساجد شده است

امیریان بابیان اینکه تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان به مساجد شده است گفت: کانون های فرهنگی هنری با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری نقش تاثیر گذاری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته اند.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: تاریخ اسلام گواه تاثیرگذاری مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی و هدایت جامعه به سوی تعالی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان به مساجد شده است.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری نقش تاثیر گذاری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته اند.

 

امیریان با یادآوری این مطلب که مسجد، محل اجتماع مردمی برای عبادت و نیز همکاری و مشورت در کارهای فرهنگی و اجتماعی است، افزود: حضور جوانان در مسجد  شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند، هوشمندی و درایت متولیان  امور فرهنگی در برنامه ریزی برای حضور جوانان در مسجد موجبات فراهم کردن بستر تربیت دینی در مسجد می شود.

 

وی تصریح کرد: تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد می شود و در این امر نقش کانون های فرهنگی مساجد بسیار جدی است و باید با برنامه ریزی زمینه حضور نوجوانان را در مساجد فراهم کنند، این برنامه ها موجب استعدادیابی نوجوانان شده و زمینه شکوفا شدن آنها را فراهم می کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: فعالیت های علمی، فعالیت های هنری، فعالیت های ورزشی در کنار هم  مجموعه ای جذاب را می سازد که حتما جوانان و نوجوانان نیز از آن برنامه ها استقبال می کنند.

 

امیریان تاکید کرد: امروز اگر برای نوجوان و جوان برنامه‌ ریزی مناسبی در رشته های مختلف علمی، قرآنی، ورزشی، تفریحی و هر آنچه که به آن نیاز دارد، داشته باشیم و آن را به طرق مختلفی اجرا کنیم که بتوانیم جذب مسجد کنیم، می توانیم امید آن را داشته باشیم که خروجی آن تربیت شهید «حججی» ها و شهدای مدافع حرم باشد.

 

کد خبر 1173799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha