برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی و طلبه یزد

نخستین یادواره ۱۳۵ شهید روحانی و طلبه در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام کاظم کریم بیگی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد در نشست هماهنگی استانی کنگره ملی شهدای روحانی و طلبه یزد افزود: برگزاری یادواره شهدا با همکاری مردم و مسئولان به خصوص رسانه‌های گروهی جزو برنامه مهمی است که امسال با همراهی تشکل‌ها و خانواده شهدا به نحو مناسبی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعات و چاپ و انتشار کتاب‌های مختلف در خصوص شهدا، نامگذاری برخی مکان‌ها و خیابان‌ها در سطح استان به نام شهیدان، نصب تصاویر، تهیه و انعکاس مطالب به خصوص در فضای مجازی و نشست‌های پرسش و پاسخ و روایتگری جزو برنامه مهم یادواره شهیدان است.   

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه در کشور سه هزار و ۸۸۸ روحانی و طلبه شهید وجود دارد به تهدید نرم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه نظام اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری اینگونه یادواره‌ها یک ضرورت و نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و موجب عزت و اقتدار است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: برگزاری مناسب یادواره شهدای طلبه و روحانی با همکاری مردم و مسئولان از اهمیت بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برخوردار است و باید برای انجام آن همکاری لازم توسط تمام بخش‌ها صورت گیرد.

علی‌اکبر عزیزی افزود: برای برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه استان توجه به فضای مجازی و رسانه‌های گروهی با برگزاری نشست‌ها در بخش های مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است و نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعات شهدا، توجه به امور فرهنگی و هنری و جلب همکاری تمامی بخش‌ها برای برگزاری یادواره جدی گرفته شود و قطعا مدیران اجرایی در کنار اقشار جامعه یکی از وظایف خود را همکاری برای اجرای آن می‌دانند و نقش‌آفرین هستند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برگزاری شهدای روحانی و طلبه جزو برنامه‌های مهم و ضروری است که امسال در کشور پیش‌بینی شده و در استان یزد جزو برنامه محوری است و برای انجام آن همه باید رسالت دینی و ملی خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: جمعیت شهدای روحانی و طلبه یزد به نسبت سایر اقشار آمار بالایی است و این گویای این است که روحانیت همواره در دفاع از کشور و میهن‌اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و این رویه و روحیه را حفظ کرده و در عرصه حضور دارد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است.

 

کد خبر 1173811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha