خرید یک هزار راس دام مازاد عشایر استان ایلام

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: یک هزار راس دام در استان تاکنون در قالب خرید دام مازاد عشایر به صورت لاشه ای خریداری شده است.

«فرشاد یاسمی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با پیگیری های استاندار و نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه ای و کیلویی ۸۵۰ هزار ریال موافقت شده است.

 

وی افزود: خرید دام بصورت لاشه ای در شهرستان های ایلام، چوار و چرداول شروع شده و به ترتیب همه شهرستان ها در دستور کار است.

 

مدیرکل امور عشایر ایلام از خرید یک هزار راس دام مازاد لاشه ای در استان خبر داد و تاکید کرد: این مقدار تحویل پشتیبانی امور دام شده که به مرکز ارسال می شود.

 

یاسمی از پیش بینی ۲۰ درصد خرید دام میش حذفی استان در این مرحله خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای خرید در این مرحله وجود ندارد.

 

وی در خصوص خرید دام پروار عشایر بصورت زنده نیز اضافه کرد: به قیمت متعادل روز برای خریداری برنامه ریزی شده و در دستور کار امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و شورای سیاست گذاری جهاد کشاورزی باید این مجوز را صادر کند که ۹۰ درصد کار انجام شده است.

 

مدیرکل امور عشایر ایلام جمعیت عشایر استان را ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار اعلام کرد و گفت: این عشایر دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند.

کد خبر 1173878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha