ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در لرستان

شیخ پوربا اشاره به اینکه توانمندی مددجویان مهمترین رویکرد کمیته امداد است، گفت: طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر۶ هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان امداد استان ایجاد شده است.

« جلال شیخ پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: توانمند سازی مددجویان از مهم ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

 

وی افزود: طی سال گذشته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بالغ بر۶ هزار و ۷۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: از مجموع مشاعل ایجاد شده طی سال ۱۴۰۰ تقریبا یک سوم آنها توسط زنان سرپرست خانواد ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به  اینکه در سال جدید مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال بر ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش بیش از پیش تاکید داشتند ، کمیته امداد نیز تمام توان خود را برای نیل به این هدف به کار خواهد گرفت.

 

شیخ پور خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات اشتغالزایی در سال ۱۴۰۰ قریب به ۳ هزار میلیارد ریال بوده و پیش بینی میشود با توجه به عزم و توجه دولت خدمتگذار به امر اشتغال و تفاهامات و تعهدات انجام شده مبلغ  اعتبارات دراین  بخش تا ۳ برابر افزایش داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری به مددجویان تحت‌پوشش، به دنبال توانمندسازی افراد است، افزود: امروزه کمیته امداد با توانمند کردن مددجویان به دنبال ورود افراد تحت پوشش به چرخه تولید و اشتغال است.

 

شیخ پور ادامه داد: در برخی واحدها، مددجویان با راه‌اندازی واحد تولیدی زمینه اشتغال را برای دیگر افراد فراهم کرده‌اند.

کد خبر 1173928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha