بدهی ۱۶۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به علوم پزشکی قزوین

دیدبان گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی طلبکار است و ما با یک دوم این مبلغ می توانیم تمام بدهی پرسنل را به روز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبداله دیدبان» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و هدف اصلی از این نامگذاری این است مسئولیتی که همه جامعه، ارگان ها و سازمان ها در قبال تأمین سلامتی مردم دارند، گوشزد شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی، سلامت را حق مسلم مردم می داند، به ویژه اصل ۲۹ قانون تصریح کرده آحاد جامعه حق دارند از سلامتی برخوردار باشند و از جنبه های مختلف به این مهم اشاره کرده است و در سند چشم انداز ۲۰ ساله و قوانین توسعه پنجم و ششم به این مسئله پرداخته شده است.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود پزشک متخصص رادیولوژی در بخش دولتی اعلام کرد: کشور با معضلاتی درگیر است و محدودیت هایی برای پزشکان ایجاد کرده اند که معنی این محدودیت ها این است آقا یا خانم پزشک متخصص در بخش خصوصی کار کرده و بخش دولتی را رها کند.

 

دیدبان اعلام کرد: از جمله این محدودیت ها این است که مالیات پزشکان در بخش خصوصی ۲۰ درصد و مالیات پزشکان در بخش دولتی ۳۵ درصد بوده و این امر در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد، در بخش دولتی سقف پرداخت گذاشته شده است و همچنین تأخیر در پرداخت ها وجود دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی طلبکار است و ما با یک دوم این مبلغ می توانیم تمام بدهی پرسنل را به روز کنیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین خاطر نشان کرد: یک هزار میلیارد تومان بودجه در سفر ریاست جمهوری برای پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده است ولی هنوز مصوبه آن به دست ما نرسیده است، البته ما در یک پروسه طولانی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم که بازپرداخت آن با وزارتخانه و دولت است که در مجموع یک هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان بودجه برای این بیمارستان تأمین شده است.

 

کد خبر 1173975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha