منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است

محمد گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز با ۲۵۰ واحد که حدود ۹۰ واحد آن فعال هستند یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود که توسط بخش خصوصی اداره می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید محمد»، امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و افتتاح و گلنگ زنی طرح های سرمایه گذاری گفت: مناطق ویژه اقتصادی و آزاد نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و به علاوه سرمایه گذاران می توانند از مشوق های معافیت‌ مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه اقتصادی استفاده بیشتری داشته باشند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افزود: ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر در کشور فعال هستند و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این مناطق به فعالیت مشغول هستند.

وی اضافه کرد: برای تسهیل سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی توسط سرمایه گذاران در پی انجام تمهیدات لازم هستیم و خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود که توسط بخش خصوصی اداره می شود.

محمدی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ واحد در منطقه ویژه اقتصادی شیراز عنوان کرد: از این میان حدود ۹۰ واحد فعال هستند و سایر واحدها با توسعه فعالیت های خود برای ورود به چرخه تولید در تلاش هستند.

وی ادامه داد: با ارائه مشوق هایی در حوزه معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی و سایر خدمات به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شیراز امیدواریم شاهد نگاه ویژه سرمایه گذاران داخلی به این منطقه ویژه اقتصادی در آینده نزدیک باشیم.

محمد ارائه معافیت ‌های مالیاتی و معافیت گمرکی را موجب کاهش قیمت تمام شده تولید برای سرمایه گذاران دانست و گفت: واحدهای نوپا به این مشوق ها نیاز دارند و پس از توانمند شدن واحد تولیدی این مشوق ها به تدریج برداشته می شود.

کد خبر 1174003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha