همکاری شهرداری شیراز برای ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان

ابراهیمی گفت: شهرداری شیراز می تواند با در اختیار گذاشتن ظرفیت های خود در نقاط مختلف شهر به ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) در دیدار با «سیده مریم حسینی»، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جایگاه بانوان و مادران در اجتماع و خانواده بسیار والاست و ایجاد مشکل برای بانوان موجب متلاشی شدن شیرازه خانواده خواهد شد.

مدیرکل زندان های فارس افزود: بر همین اساس در خصوص آزادی زندانیان، آزادی بانوان زندانی مورد توجه اداره کل زندان ها و خیران استان فارس قرار دارد.

وی اضافه کرد: انتقال زندان «عادل آباد» شیراز به خارج از شهر در حال حاضر مهمترین مشکل ما در حوزه شهری است و انتظار توجه و تلاش مسئولان امر در این خصوص را داریم.

ابراهیمی با اشاره به امر بازپروری زندانیان گفت: برای این کار به کمک تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری نیاز است و توجه شهرداری و خیران به حوزه زندان ها موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

 وی ادامه داد: زندانیان استان در 53 رشته آموزشی حرفه آموزی شرکت دارند و از ابتدای امسال 70 دوره آموزشی در حال برگزاری است اما امکانات برای توسعه مهارت آموزی محدود است و سوله های کارگاهی نیاز به تجهیزات آموزشی دارند و برای اشتغال پایدار زندانیان به همکاری تمامی دستگاه های استان نیاز داریم.

ابراهیمی تصریح کرد: کارآفرینانی که با حضور در زندان های فارس برای زندانیان اشتغال و درآمدزایی و تولید اقدام می کنند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز می تواند با در اختیار گذاشتن ظرفیت های خود در نقاط مختلف شهر به ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان کمک کند.

خاطر نشان می شود، «سیده مریم حسینی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار برای همکاری با مجموعه زندان در حوزه های مختلف قول مساعد داد.

کد خبر 1174051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha