روحانیت در تشکیل و استمرار نظام اسلامی نقش آفرین بودند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به نقش روحانیت در صحنه های مختلف اشاره کرد و گفت: روحانیت در تشکیل و استمرار نظام اسلامی نقش آفرین بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمد رضا شاهرخی»،  امروز(20اردیبهشت)، در دیدار با خانواده شهید شیخ محمد کشوری از دیگر شهدای روحانی لرستان اظهارداشت: روحانیت همیشه با فعالیت‌های تبلیغی، محراب، منبر، نماز جماعت و مردم‌داری و صلح فی ما بین پیش قدم در حرکت به سوی آرمان ها و ارزش های دینی بودند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: روحانیون در تشکیل نظام اسلامی و استمرار نظام اسلامی حضور پر رنگ داشته اند.

 

وی عنوان کرد: روحانیون آن نسل در تبلیغ معارف اسلامی، آموزه‌های دینی، همراهی با امام  فعال بودند‌ و شهید کشوری نیز مزد زحمات خود را گرفت.

 

گفتنی است، شهید روحانی شیخ محمد کشوری در سال ۱۳۲۱در روستای كوچكی در اطراف شهرستان خرم‌آباد به نام پيگله كشور بخش پاپی متولد شد.

 

به دلیل عشق و علاقه وافری كه به مسائل مذهبی و روحانيت داشت و با راهنمايی دوستان طلبه‌اش كه به آن منطقه جهت تبليغ می‌رفتند در سال ۱۳۴۷ وارد حوزه علميه كماليه خرم‌آباد شد و نزد اساتيد بزرگ آن حوزه به كسب علم و دانش پرداخت.

 

وی  در تاريخ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۷۸ بعد از انجام فريضه نماز توسط عده‌ای اشرار و محارب كه از وابستگان افراد ضد انقلاب بودند مظلومانه به شهادت رسيد.

کد خبر 1174117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha