تقویت نشاط اجتماعی رویکرد جشنواره ملی فرهنگ اقوام است

قاسمی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره اقوام در خرم آباد، گفت: تقویت نشاط اجتماعی رویکرد جشنواره ملی فرهنگ اقوام است.

«سید امین قاسمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام پس از گذشت ۲ سال و نیم از جشنواره قبلی با هدف معرفی  صنعت گردشگری استان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی پس از شیوع ویروس کرونا و همگرایی بین اقوام مختلف از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در مجموعه گردشگری قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در حال برگزاری است.

 

وی افزود: محدودیت های کرونایی، صنعت گردشگری را مدت زیادی تحت تاثیر قرار داده بود اما با فروکش کردن خسارات ناشی از این ویروس ، تدابیری اندیشیده شد تا جشنواره به میزبانی شهرستان خرم‌آباد برگزار شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت های بیشمار و مردم مهمان نوازی است، و در این جشنواره برنامه‌های متعددی پیش بینی شده که نمایشگاه های محلی و سوغات محلی، پخت غذاهای محلی، گروه های موسیقی نواحی حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ استان کشور در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام شرکت دارند، افزود: با توجه به استقبال و میزبانی مناسب لرستان در ادوار مختلف این جشنواره، پنجمین دوره از آن مورد استقبال صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی از ۳۰ استان کشور قرار گرفت.

 

قاسمی با بیان اینکه همچنین ۱۳ گروه آئینی و موسیقی نیز در جشنواره حضور دارند اظهار داشت: تاکنون سه جشنواره فرهنگ اقوام بصورت منطقه ای و ۲ جشنواره فرهنگ اقوام بصورت ملی در لرستان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره به منظور شور و نشاط اجتماعی بین مردم پس از ۲ سال ونیم از شیوع کرونا در این استان برگزار شده است ادامه داد: این جشنواره براساس ضوابط و اعتقادات و عرف مردم استان در قالب نمایشگاه های صنایع دستی، سرماهی گذاری، یافته های علمی و پژوهشی، نشست های لرستان شناسی و مشاهیر، موسیقی، پخت غذاهای محلی ، برپایی سیاه چادرهای عشایری برگزار شده است.

 

قاسمی برگزاری نشست‌های تخصصی را از بخش‌های جانبی جشنواره برشمرد و عنوان کرد: برپایی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری استان از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

کد خبر 1174282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha