کلنگ ۱۲ پروژه ی محرومیت زدایی در حوزه ی سلامت به زمین زده شد

همزمان با گرامیداشت هفته سلامت کلنگ ۱۲ پروژه محرومیت زدایی در حوزه سلامت در استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان و متولیان سلامت به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر «سید محمد جمالیان» در مراسم کلنگ زنی خانه بهداشت روستای عزیز آباد شهرستان فراهان که امروز (21 اردیبهشت) برگزار شد، ضمن تبریک هفته سلامت گفت: امر سلامت و توجه به این مهم از اولویت های جامعه امروز است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه 31 پروژه ی محرومیت زدایی در حوزه ی سلامت در استان شناسایی شده اند، افزود: 12 پروژه ی آن در پنجمین روز از هفته ی سلامت کلنگ زنی شده است .

 

وی با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه ی سلامت در استان افزایش یافته است، ادامه داد: اما محرومیت ها در این بخش به قدری زیاد بوده که،کافی نیست و باید باز هم تزریق شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه در سال اخیر بودجه ی خوبی را در بخش پروژه های محرومیتت زدایی در حوزه ی سلامت دریافت نموده ایم اما در برخی شهرستان ها میزان محرومیت به قدری است که این منابع کافی نیست و باید بازم تامین اعتبار کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ادامه داد: 31 پروژه ی محرومیت زدایی در استان شناسایی و اقدام شده اند که امروز و به صورت همزمان 12 پروژه کلنگ زنی و عملیات ساخت و تکمیل آنها آغاز شده است .

 

جمالیان در ادامه با بیان اینکه از تعداد کل پروژه ها 19 پروژه روستایی و 12 شهری هستند، گفت: سعی شده ساخت خانه بهداشت و خانه سلامت بیشتر در اولویت قرار داشته باشد .

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم مراحل ساخت این پایگاه ها بین 6 تا 9 ماه به طول انجامد و برای بهره برداری و استفاده مردم محیا شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دسترسی عادلانه به خدمات به خصوص در حوزه ی بهداشت و درمان و به ویژه در مناطق کم برخوردار، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بوده است، گفت: 50 درصد تخصیص منابع به دانشگاه صورت گرفته و امیدواریم 50درصد باقیمانده نیز به موقع تخصیص یابد تا بتوانیم مشکلات ابنیه درمانی تحت پوشش را در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت مرتفع سازیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1174324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha