تجلیل از  ۲۰۲ نفر از فعالان و برترین‌های حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان

همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت، اختتامیه ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در سنندج برگزار و از ۲۰۲ نفر فعالان و برترین های حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرزام بیدار پور معاون بهداشتی و سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز 21 اردیبهشت ماه در آئین نمادین بزرگداشت هفته سلامت و اختتامیه ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، که در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به شعار هفته سلامت امسال اظهار داشت: در سال‌های گذشته شعار هفته فشار خون موضوعات رویتن همانند کنترل فشار خون و سایر بیماری‌ها بود اما امروزه حتی شعارها نیز تغییر کرده و این نشان می‌دهد که کره زمین در خطر است.

 

 

بیدارپور با اشاره به اینکه امروزه خطراتی همچون آلودگی هوا و کمبود آب کره زمین را با خطر مواجه کرده و زندگی انسان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است، افزود: 10 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی به نوعی منتسب به آلودگی هوا است.

 

 

وی یادآور شد: همین آلودگی هوا بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی را بیشتر کرده و بسیاری از جوانان ما در همین سن جوانی دچار مشکل خواهند شد، ضمن اینکه کمبود آب نیز منجر به ایجاد بیماری‌های زیادی از جمله بیماری‌های عفونی خواهد شد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این مشکلات موجب شده که سن بیماری‌ها پایین بیاید، اظهار داشت: بهترین راهکار برای مقابله با این مشکلات و نگهداری از کره زمین و سلامت انسان‌ها مدیریت مصرف انرژی و وسایلی است که به نوعی مصرف کننده هستند.

 

 

بیدارپور از دانش‌آموزان خواست به عنوان سفیران سلامت دانش‌آموزی این مطالب را در میان خانواده و دوستان خود بیان کرده و ترویج دهید، اظهار داشت: شما سفیرانی هستید که حرف‌هایتان بهتر و بیشتر به دل می‌نشیند.

 

 

در این مراسم از 85 نفر از مدیران و مراقبین سلامت مدارس استان، 74 نفر از سفیران سلامت منتخب استانی و کشوری در جشنواره، 22 نفر از رابطین سلامت و 21 نفر از چهره‌های شاخص حوزه سلامت استان با حضور مسئولان استان تجلیل به عمل آمد.

 

 

لازم به یادآوری است؛ 17 تا 23 اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده که امسال شعار جهانی این هفته «سلامت ما، سلامت سیاره ما» است و هر ساله این مراسم با هدف تبیین، تعمیق و یادآوری ضرورت حفظ سلامت، به عنوان حقوق اولیه هر شهروند و همچنین تقدیر و تجلیل از فعالیت‌های سفیران و مروجین سلامت در مدارس برگزار می‌شود.

کد خبر 1174382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha