اقدام یارانه‌ای دولت گام بزرگی برای درمان مشکلات معیشتی مردم باشد/ نقش هنرمندان در اعتماد به دولت 

یک تهیه‌کننده سینما ضمن تقدیر از عملکرد حجت الاسلام ابراهیم رییسی در تخصیص عادلانه یارانه تاکید کرد که هنرمندان نیز باید در کنار دولت دراعتمادسازی سهیم باشند. 

چسید احمد میرعلایی تهیه کننده،بازیگر و تدوینگر در واکنش به اظهارات حجت الاسلام ابراهیم رییسی، رییس جمهور و پرداخت یارانه مستقیم به اقشار نیازمند جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اعتماد مردم به سیستم رفته رفته کم شده است که البته این موضوع ارتباطی به دولت آقای رییسی ندارد، دولت گذشته صحبت‌هایی کرده بود که اعتماد مردم نادیده گرفته شده و خواسته و ناخواسته لطمه بزرگی به این سیستم زدند. 

وی ادامه داد: مسئول هر سیستمی بخواهد کار انجام بدهد، به سرانجام برساند با اعتماد کمرنگ شده و لااقل لطمه خورده مواجه شده است. در نتیجه این دولت هرکار خیری بخواهد انجام دهد در مسیر خودش نیاز به یک شرایط مساعدی دارد تا فکر خودش را عملیاتی کند  اما با مشکل مواجه می‌شود. مردم تردید دارند که این اقدام درست است یا نه که البته این موضوع برای دوره گذشته است. 

علایی تاکید کرد: اما من به عملکرد و روحیه آقای رییسی اعتقاد دارم. دولت باید مقتدر باشد در تفکر کردن، طرح دادن و پیش بردن منافع جامعه. این گامی که دولت آقای رییسی برداشته بسیار سخت و خطرناک است. این دولت ریسمان اعتماد مردم را به دلیل اقدامات گذشتگان ندارد. 

این هنرمند کشورمان اضافه کرد: به هرحال اما خوشبینم که دست خدمت دارد تا کمکی  به شرایط جامعه کند و  سخن‌هایی زده که می‌خواهد عمل کند. برخی از همین الان شیپور مخالفت میزنند و اتفاقا سیاسی عمل می‌کنند.  طبل خودخواهی و سهم خواهی سیاسی و چوب لای چرخ گذاشتن است و واقعا دلسوزانه  است. اما این اقدام به خوبی عملیاتی شده و حرکت درستی است.

علایی با بیان اینکه حرکت در مسیر درست این هدف باید با اعتماد مردم گره زده شود، گفت: اعتماد مردم بزرگ‌تر از یارانه نان مردم است. این اعتماد حاصل خون بهای شهروندان است.. مردم دیگر علاقه‌مند دارو نیستند، نیازمند علاج هستند و این اقدام لااقل یک گام اولیه برای رسیدن به درمان بزرگ معیشتی مردم باید باشد.

این تهیه‌کننده سینما اضافه کرد:  هنرمندان باید بپذیرند در اعتمادسازی سهم بزرگی دارند و نباید با برخوردهایی از سر ناآگاهی و هیجانی مطابق خواست دشمنان حرکت کنند. نباید رفتارهای هنری‌شان با خودنمایی درهم‌آمیخته شود. هنرمندی که به دنبال اقامت در آمریکاست و در ایران داد گرسنگی میزند، هنرمند نیست.

کد خبر 1174414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha