افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند توجه به شرکت‌های کوچک و متوسط است

موالی‌زاده با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از شرکت‌های مادر تامین نمی‌شوند گفت: تا وقتی به شرکت‌های کوچک و متوسط نپردازیم، نباید انتظار داشته باشیم که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، «سیداحمد موالی‌زاده» امروز (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت) در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، هدف ایجاد پارک‌های علم و فناوری در دنیا را پر کردن خلأ در فرآیند بین صنعت و دانشگاه دانست و اظهار کرد: دانشگاه‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی انجام می‌دهند اما تا پیش از این، خروجی آن تنها در مقالات بود و دیگر اتفاق خاصی نمی‌افتاد.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تولید ثروت و افزایش ارزش افزوده تاکید کرد و افزود: در اینجا یک حلقه مفقوده وجود دارد و آن هم پارک‌های علم و فناوری هستند که باید جایگاه آنها ارتقا پیدا کند.

 

وی کار فعالان در پارک‌های علم و فناوری را تولید ثروت در اقتصاد کشورها دانست و اضافه کرد: این موضوع در کشور نیز عملیاتی شده اما متاسفانه در خوزستان با وجود تلاش‌های انجام شده، پارک علم و فناوری مقداری مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

 

موالی‌زاده بر توجه و نگاه ویژه‌ به پارک علم و فناوری و پردیس‌های فناوری تاکید کرد و ادامه داد: خوزستان مهد صنعت است اما بر خلاف تمام استان‌هایی که در صنعت پیشرو هستند، در خوزستان پردیس علم و فناوری نداریم و این مساله یکی از دغدغه‌های نخبگان و فعالان پژوهش و فناوری استان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و عملیاتی کردن زیرساخت‌ها تمام تلاش خود را در استانداری خوزستان به کار می‌گیریم ابراز کرد: عزم ما نیز برای حل مشکلات پارک خوزستان جدی است و انتظار داریم که وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری نیز ریاست جمهوری در این زمینه به ما کمک کنند.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان در سال‌های گذشته ایجاد پردیس علم و فناوری خوزستان محقق نشده که این موضوع موجب سرخوردگی نخبگان استان شده است.

 

وی حذف موازی‌کاری، ایجاد زیرساخت علمی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پرهیز از شعارگرایی با محوریت پارک علم و فناوری را لازمه تحقق شعار سال در این استان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین دانست.

 

موالی‌زاده هدف ایجاد پارک‌های علم و فناوری را ایجاد و ترویج شرکت‌های دانش بنیان دانست و عنوان کرد: این شرکت‌ها از شرکت‌های مادر تامین نمی‌شوند بلکه از موسسات و شرکت‌های متوسط هستند و تا وقتی به شرکت‌های کوچک و متوسط نپردازیم، نباید انتظار داشته باشیم که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی استان خوزستان، در کارآفرینی و پرداختن به صنایع متوسط و کوچک، ضعف وجود دارد اذعان کرد: در خوزستان کمتر از ۲ هزار صنایع کوچک و متوسط وجود دارد که این آمار در مقایسه با استانی مانند اصفهان که دارای ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط است، بسیار ناچیز است.

 

کد خبر 1174444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha