هنر اندیشه و افکار انسان ساز را ارائه می کند/ هنرمندان برای کاهش آسیب ها به مدد اجتماع می آیند

رعیت گفت: هنر اندیشه و افکار انسان ساز و جامعه ساز را با بیانی هنرمندانه حتی بدون آنکه کلام و جملاتی در آن استفاده شود ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» عصر امروز (چهارشنبه ٢١ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم های کوتاه ١٢٠ ثانیه ای امید با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با تشکر و قدردانی از همه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره، گفت: هنر هفتم سینما متولی اندیشه ای است که در قالب فیلم ارائه می شود و فیلم کوتاه قالبی که بهترین، زیباترین و اثربخش ترین محتوا را می توان  برای تمامی فرهنگ و جهانیان منعکس و ابراز کرد و ارائه داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این قابلیت هنر است که اندیشه و افکار انسان ساز و جامعه ساز را با بیانی هنرمندانه حتی بدون آنکه کلام و جملاتی در آن استفاده شود را ارائه کند.

 

وی ادامه داد: در جامعه و اجتماع همان گونه که خیر و نیکی ها کار ارتقای اندیشه ها و بهینه سازی فرهنگ ها را دنبال می‌کند، بی‌شک فعالیت هنر نیز شور و شادی را ایجاد می کند.

 

رعیت اظهارداشت: همانگونه که در این جهان هستی سیاهی، ظلمت و تاریکی وجود دارد در مقابل روشنایی و نور هم وجود دارد، هنر و هنرمند اینگونه است که روشنی، بینایی، بصیرت و شادابی را برای جامعه هدیه می آورد و برای زدودن تاریکی ها و روشن شدن اندیشه ها به کمک جامعه می آید.

 

وی گفت: شاخصه هنر و هنرمند این است که خودش را نسبت به جامعه مسئول می داند و اندیشه اش را به کار می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: حضور شما هنرمندان در این رخداد امیدافزایی را برای طی کردن مسیر خوبی ها و رسیدن به اعتلای  فرهنگ عمیق و کهن ایران اسلامی فراهم کرد و این هم اندیشی را با حضور و نقش‌آفرینی این آثار شاهد بودیم.

 

وی گفت: در عصر فناوری نوین و سرعت و گسترش فناوری و تکنولوژی ها قرار داریم، جامعه و مردم ما تاب و تحمل ساعت ها نشستن را شاید نداشته باشند و می خواهند سریع و مفید و سودمند باشد.

 

رعیت اظهارداشت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره این است که در کمترین زمان ممکن، بیشترین سود و فایده را برای مخاطبین خودش به ارمغان بیاورد.
وی گفت: جوانان و نوجوانان در این عرصه های مختلف مجازی اوقات خود را سپری می کنند نیازمند این هستند که هنری فاخر و شایسته را برای یک کار خوب، امید را افزایش دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در این عرصه و لحظه است که هنر به مدد جامعه می آید و اینجاست که ارزش هنر بیش از هر چیزی احساس می شود.

 

وی گفت: هدف این تولیدات برای بسط و نشر در بستر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است و باید با این تولیدات ارزشمند، آدمی را به اندیشه وادارد.

 

رعیت اظهارداشت: بی شک هنرمندان ما دریافته اند به این موهبتی که خداوند به آنها ارزانی داده است. هنرمندان ما با احساس مسئولیتی که دارند برای کاهش آسیب ها به مدد اجتماع می آیند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: ما باید به سوی آینده ای روشن و جامعه ای بهتر و سازنده تر و امیدوارتر  گام برداریم.

 

کد خبر 1174478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha