امنیت پایدار، بدون توجه به توسعه علمی و فرهنگی میسر نمی‌شود

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه کار باید به گونه‌ای انجام شود که برای مردم، ملموس و مشهود باشد، گفت: امنیت پایدار، بدون توجه به توسعه علمی و فرهنگی میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سردار محمد کرمی» فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، در همایش اشتغال کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: مأموریت قرارگاه، تأمین امنیت است، اما امنیت پایدار، بدون توجه به توسعه علمی و فرهنگی میسر نمی‌شود.

 

وی اظهار کرد: استان سیستان‌وبلوچستان یک استان کاملا برخوردار است و ظرفیت‌های فراوانی دارد، از جمله ظرفیت نیروی انسانی، چراکه جوان‌ترین استان کشور است و می‌تواند خلاقیت، نوآوری و شکوفایی را به همراه داشته باشد.

 

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: آموزش‌های ما باید پژوهش‌محور و مهارت‌محور باشد تا منجر به توسعه شود و اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

 

وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان، نعمت مرز است. این استان بهترین محصولات کشاورزی و باغی را دارد، از جمله خرما، گردو، موز و چیکو که می‌توان صادرات کرد، چرا باید از مرز برای قاچاق استفاده کرد.

 

کرمی بیان کرد: بدترین حالت، تنبلی است. در دین اسلام، کسب علم، تفکر و خلاقیت، کار و تلاش، عبادت محسوب می‌شود و از طرف دیگر، تنبلی مذمت شده است.

 

وی گفت: نباید آمارها ما را غافل کند. کار باید به گونه‌ای انجام شود که برای مردم، ملموس و مشهود باشد، نه اینکه صرفاً آمار و ارقام بدهیم.

 

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: کار فرهنگی که ثمره آن، ساختن ذهن‌هاست، مهمتر از ساختن خانه است. بنابراین از کارهای فرهنگی هم نباید غافل شد.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه آن روحیه خدمت و دلسوزی در مجموعه امداد وجود دارد، افزود: قدر فرصت سی ساله خدمت را بدانیم. عبادتی بالاتر از این نیست که کار مردم را راه بیندازیم. چشم بر هم بزنیم، فرصت خدمت از دست ما می‌رود.

کد خبر 1174495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha