آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه به همت کانون «منتظران ظهور» برگزار شد

آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه در مسجد «الزهرا (س)» در طرح «سه شنبه های تکریم» و به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

«محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه در مسجد «الزهرا (س)» در طرح «سه شنبه های تکریم» و به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای فرهنگی و دانش آموز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: هفته معلم در حقیقت فرصتی برای تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت جامعه می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: معلمان پرورش دهنده آینده سازان و نسل جوان و نوجوان کشور هستند و مقام شامخ آنها نه تنها در هفته معلم که در تمام سال باید گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان مشعل داران هدایت جامعه هستند، خاطر نشان کرد: پرورش دهنده یافتگان و دانش آموزانی آنها همدوش معلمان و سایر رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع با اراده راسخ در میادین جنگ و جهاد حضور یافتند و رسالت خود را عملی کردند.

شفیعی، عملکرد و اقدام معلم را محور حرکت جامعه و منشاء هر حرکتی را مدرسه برشمرد و تصریح کرد: تهذیب نفس، مهم‌ترین تکلیف اختصاصی حرفه معلمی است که در جایگاه برتری از تربیت و تعلیم قرار دارد و معلمی که خود را مهذب کند، کلامش در دیگران اثر خواهد کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به جایگاه ارزشمند معلمین در جامعه افزود: شغل معلمی مقدس بوده و با سایر شغل ها قابل قیاس نیست، زیرا معلمین با عشق و علاقه در راه اشاعه علم و دانش گام برمی دارند و سعادت و ترقی هر جامعه ای مدیون تلاش های آنان است.

شفیعی بیان داشت: معلمین در قبال جامعه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند و این وظیفه سنگین را در حوزه آموزش و پرورش با انتقال علم آموزی با عشق و علاقه به سرانجام می رسانند.

وی در پایان یادآور شد: ما همیشه همراه، همدل و قدردان زحمت های معلمین عزیز هستیم که با روحیه ای سرشار از تعهد و انسان مداری در مسیر رسالت خویش گام برمی دارند.

کد خبر 1174532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha