پدیده قاچاق و واسطه‌گری با توزیع عادلانه یارانه‌ها کاهش خواهد یافت

عبداللهی عابد گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همچنین به توقف خروج غیرقانونی کالاها با توجه اختلاف قیمت به جهت اختصاص ارز ترجیحی، کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «یاسر عبداللهی عابد» در جمع تشکلات کارگری، کارفرمایی و مسؤولان انجمن‌های صنفی در توضیح اقدام جدید دولت مبنی بر مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: بر اساس نظر کارشناسان یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر منجر به افزایش قابل توجه تورم در سطح کشور شده، اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاها بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تاکید بر اهمیت همراهی و حمایت مردم در اجرای مناسب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، افزود: شرایط و اقتضائات کشور و عدم امکان ادامه سیاست قبلی ایجاب می‌کرد که سیاستگذاری ارزی دولت شاهد اصلاحاتی باشد و این مبلغ به جای افزایش روند قاچاق و واسطه‌گری، به مردم تعلق گیرد.

 

وی ادامه داد: به‌طور کلی سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد گردید که توقف این روند به یک ضرورت تبدیل شده است.

 

عبداللهی عابد با اشاره به این‌که اعمال سیاست جدید بیشتر بر روی نهاده‌های دامی و روغنی پایه‌ریزی شده است، بیان کرد: هیچ افزایش قیمتی در حوزه دارو نخواهیم داشت و در حوزه نان نیز هیچ‌گونه سهمیه‌بندی اعمال نخواهد شد.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: گندم مورد نیاز استان اردبیل برای تهیه آرد و نان توسط دولت خریداری و ذخیره شده و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم و افزایش تقاضای خرید و صف‌های نان بر اساس برخی شایعات موجود بوده که این موضوع در حال رفع شدن است.

 

نظارت‌های ویژه بر قیمت فروش کالاها در دستور کار است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان این‌که اجرای این طرح با توجه به اختصاص مستقیم یارانه‌ها به مردم، به‌نفع خانواده‌های کارگری و افراد کم‌درآمد جامعه است، تصریح کرد: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همچنین به توقف خروج غیرقانونی کالاها با توجه اختلاف قیمت به جهت اختصاص ارز ترجیحی، کمک خواهد کرد.

 

عبداللهی عابد اظهار داشت: طی نشست‌های برگزار شده با دستگا‌ه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط، نظارت‌های ویژه‌ای بر قیمت فروش کالاها صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1174566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha