تقویت معنویت اساسی ترین نیاز بشر است

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه معنوییت حلقه مفقوده تربیت انسان است گفت: تقویت معنویت اساسی ترین و محوری‌ترین نیاز بشر در جامعه امروزی است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از همدان ، «آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی» ظهر امروز پنجشنبه (22 اردیبهشت)  در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی و هنری اذان منتظران هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت معنویت در جامعه دانست گفت: رواج پوچ گرایی و افسردگی در فضای مجازی و دنیای مدرنیته امروزی نتیجه حذف معنویت از زندگی انسان‌ها است

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ارزش‌گذاری واقعی انسان ها را در درجه معنویت آنها دانست و خاطرنشان کرد: اذان، نماز و معنویت چشم انسان را به حقایق هستی باز می‌کند

 

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج تکنولوژی این است که انسان بی بند و بار قدرت تحلیل خود را در چگونگی رفتار اجتماعی صحیح از دست داده است

وی راه نجات بشر را ذکر خدا دانست و افزود: آنچه که به زندگی انسان هدف داده و او را از این بردگی نجات می‌دهد این است که انسان ابتدا و انتهای هستی را خداوند بی نهایت ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اولین و آخرین کلمه اذان نام الله است گفت: معنویت ساختگی مانند عرفان‌های کاذبی که در غرب به وجود آمده نتیجه حذف الله است که منجر به پوچ گرایی می شود.

وی اذان را وحی الهی و مملو از نکات عرفانی برشمرد و خاطرنشان کرد: با حذف معنویت، نماز و ارتباط با حقیقت ابدی معنی زندگی پیدا نمی شود.

در پایان این آیین از ۶۷ نفر از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی قدردانی به عمل آمد و آقای جواد مومنی در رشته خوشنویسی و خانم خدیور در رشته انیمیشن از استان همدان حائز رتبه اول شدند.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی اذان منتظران برای نخستین بار در کشور و در استان همدان برگزار شد که ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد آنها را مردان تشکیل دادند.

این جشنواره علمی، ادبی و هنری در ۱۰ قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان در سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در قالب های مختلف ارسال که نسبت به دسته بندی آنها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

کد خبر 1174648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha