نادر طالب‌زاده شهید راه جبهه فرهنگی و انقلاب بود/ هنرمند انقلابی تربیت کنیم

زارعی نادر طالب‌زاده را شهید راه جبهه فرهنگی و انقلاب اسلامی دانست و گفت: با شعار و ادعا نمی‌توان انقلابی شد چرا که هنرمند انقلابی باید در میدان عمل خود را نشان دهد و در این راستا نیازمند تربیت نیروی انسانی فرهنگی و هنری انقلاب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «کوروش زارعی» در مراسم گرامیداشت هنرمند انقلابی نادر طالب‌زاده در اهواز که به همت حوزه هنری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کسی که راه خود را به علی (ع) و آل علی (ع) پیوند بزند و در این مسیر جان خود را از دست بدهد شهید به حساب می‌آید و نادر طالب‌زاده شهید راه جبهه فرهنگی و انقلاب اسلامی است.

 

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جنگ هنوز تمام نشده و تا زمانی که جمهوری اسلامی در مقابل استکبار و ایادی شیطان ایستادگی کند، جنگ ادامه دارد افزود: در هشت سال دفاع مقدس جنگ فیزیکی داشتیم و بعد از آن تحریم و فتنه‌ها آغاز شد و این جنگ همچنان ادامه دارد چرا که می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و زیر باز ظلم و ظالم نرویم.

 

وی با بیان اینکه اکنون در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم و هر کس بتواند در این جنگ حمله بکند موفق است اضافه کرد: زمان دفاع تمام شده و بعد از 43 سال به این نتیجه رسیدیم که با نشان دادن توانمندی خود در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری به دشمن حمله کنیم.

 

زارعی با اشاره به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری تصریح کرد: معرفی و تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب به جهانیان نوعی حمله به دل دشمن است و نادر طالب‌زاده از هنرمندانی بود که سال‌ها قبل جهاد تبیین را آغاز و با برنامه‌ها و مستندها و نوع عملکرد خود، تکلیفش را با دشمن مشخص کرده بود.

 

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از راه‌هایی است که مقام معظم رهبری به درستی و در جهت نشان دادن توانمندی کشور به آن اشاره کردند ادامه داد: امروز ما ایران سال 59 نیستیم که تنها دفاع کنیم بلکه ایرانی قوی و قدرتمندیم که در عرصه‌های مختلف اهداف خود را دنبال می‌کنیم و این جهاد بزرگی است که اگر به درستی به آن پرداخته شود، قطعا می‌تواند باعث عقب‌نشینی دشمن شود.

 

وی با اشاره به اینکه عرصه فرهنگ و هنر در شرایط امروز جهادی و جنگی است ابراز کرد: ما دشمن را نمی‌شناسیم همه اطراف ما دشمن است، چه در داخل و چه خارج و اگر بتوانیم خوب فائق آییم و هوشمندانه عمل کنیم همانند هشت سال دفاع مقدس سربلند و پیروز بیرون خواهیم آمد.

 

زارعی با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید به میدان عمل بیاید و پای انقلاب بایستد و با اقدامات خود مشخص کند که انقلابی است عنوان کرد: با شعار و ادعا نمی‌توان انقلابی شد بلکه باید عملگرا باشیم؛ خیلی از هنرمندان ادعای انقلابی‌گری دارند ولی در عمل این  گونه نیستند ما نیاز به هنرمندی انقلابی داریم که تکلیفش مشخص باشد.

 

وی بیان کرد: در هر جمعی اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد و کار فرهنگی هم از این امر مستثنی نیست، مهم این است که چگونه این اختلاف سلیقه را همسان‌سازی و هم‌شکل کنیم؛ ما یک جبهه فرهنگی هستیم و برای یک هدف می‌جنگیم از این رو باید منسجم و در کنار هم باشیم.

 

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری وی با بیان اینکه جنگ امروز بسیار سخت‌تر از جنگ فیزیکی دشمن است یاد آور شد: گاهی اختلاف سلیقه باعث پیشرفت و تعالی می‌شود؛ باید جمع خود را گسترده‌تر کرده و به تربیت نیروی انسانی فرهنگی و هنری انقلاب بپردازیم.

 

کد خبر 1174695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha