عرضه کالا‌ها از جمعه با قیمت جدید/مشکلی در ذخایر راهبردی کشور وجود ندارد

ساداتی نژاد با بیان اینکه مرغ، تخم مرغ، روغن خوراکی و لبنیات از جمعه (۲۳ اردیبهشت) با قیمت‌های جدید عرضه می‌شوند، گفت: مشکلی در ذخایر راهبردی کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با عالی توصیف کردن ذخایر راهبردی کشور گفت: کمبود روغن خوراکی نداریم. در تهران روزانه بیش از هزار تن تولید روغن خوراکی توزیع می‌شود که مصرف تهران حدود ۷۰۰ تن است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل تغییر قیمت، مردم برای خرید روغن در فروشگاه‌ها ازدحام کردند گفت: فروش روغن در تهران امروز دو برابر افزایش یافت در حالی که مصرف روغن خوراکی در کشور ما حدود ۱۴۰ هزار تن در ماه است، در اردیبهشت امسال ۲۰۰ هزار تن روغن خام بین کارخانجات توزیع کردیم.

 

ساداتی نژاد میزان نیاز به مرغ گرم در تهران را روزانه هزار و ۲۰۰ تن اعلام و در عین حال اضافه کرد: به دلیل تغییر قیمت، هزار و ششصد تن مرغ گرم و منجمد امروز در تهران خریداری شد. برای رفاه حال مردم جمعه هم کشتارگاه‌ها در کل کشور فعال است و مشکلی در زمینه فراوانی مرغ وجود ندارد.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در اردیبهشت مازاد تولید مرغ در کشور داشته ایم یعنی ۲۰ هزار تن فقط در این ماه خرید مازاد مرغ از مرغداران کشور بوده است. در ماه گذشته ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی انجام شد و در تخم مرغ نیز مازاد تولید داریم. جمعه این محصولات با نرخ جدید عرضه می‌شود.

کد خبر 1174804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha