نجات انسان در صداقت و راستگویی است/ بدون دلیل کسی را قضاوت و متهم نکنیم

حجت الاسلام برقرار  با بیان اینکه صداقت از صفات بسیار ارزنده ای است، گفت: نجات انسان در صداقت و راستگویی است و هلاکت و بدبختی در دروغ و دروغگویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام«قربانعلی برقرار» ظهر امروز (جمعه ٢٣ اردیبهشت) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به هفته هلال احمر و تقدیر و تشکر از امدادگران این نهاد، گفت: امام کاظم (ع) می فرماید: خداوند بندگان زیادی روی زمین دارد که برای رفع نیازهای مردم می کوشند و سعی و تلاش می کنند که در مواقع حساس و ضروری نیاز مردم را تامین می کنند، اینها کسانی هستند که در روز قیامت مطمئن باشند در امنیت کامل هستند.

 

امام جمعه گرگان افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز در روایتی می فرماید؛ دو خصلت است که بالاتر از آن نیست، اولین خصلت خدمت به مردم است و
دومین خصلت سودرسانی به خلق خدا است.

 

وی ادامه داد: از زحمات این برادران که برای خدمت رسانی به مردم زحمات زیادی را می کشند، تقدیر و تشکر می شود.

 

حجت الاسلام برقرار با اشاره به روز ٢٧ اردیبهشت روز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت:  
آن حضرت دارای شخصیت بسیار خوب و بالایی است، 

 

وی با بیان اینکه صداقت از صفات بسیار ارزنده ای است، افزود: نجات انسان در صداقت و راستگویی است و هلاکت و بدبختی در دروغ و دروغگویی است.
 

امام جمعه موقت گرگان اظهارداشت: مسئولیت های اجتماعی نیز امانتی است که به ما سپرده شده و باید به نحو احسن در این مسئولیت ایفای نقش کنیم.
 


وی، ایجاد روابط حسنه با یکدیگر را از مهمترین سفارشات امامان و ائمه اطهار (ع) بیان کرد و گفت: این مسئله متاسفانه در جامعه ما هم رعایت نمی شود، باید مراقب باشیم آبروی کسی را نبریم و قضاوت و متهم نکنیم.

 

 

کد خبر 1174830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha