منافع طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها برای مردم/ بهره ارز ۴۲۰۰ تومانی در جیب عده‌ای خارج نشین رفت

حجت الاسلام مشرفی گفت: ارز۴۲۰۰ تومانی فقط برای برخی از افراد خاص نتیجه داشت و از قِبل این ارز نه تولید کننده و نه مصرف کننده در داخل هیچ کدام سودی نمی بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» ظهر امروز (23 اردیبهشت) در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه بیرجند با اشاره به طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها از سوی دولت در کشور، اظهار داشت: دولت مردمی و انقلابی در سه وزارتخانه صمت، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال جراحی اقتصادی در کشور است که مردم باید دولت را اجرای این طرح یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه این طرح با مطالعات گسترده از سوی کارشناسان اقتصادی خبره کشور و مشورت با همه متخصصان از هر جناحی صورت گرفته است، افزود: امروز طبق اعتراف همه متخصصان اقتصادی کشور با توجه به بحران غذایی که در منطقه در حال شکل گیری است، این طرح از ضروریات کشور است که باید اجرایی می شد.

 

امام جمعه موقت بیرجند طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها را قانون تصویب شده برای سال 1401 عنوان کرد و گفت: ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در سال‌های اخیر به دست مصرف کننده نمی رسید و نتیجه آن سرمایه دار شدن عده ای از افراد خاص از قبل این ارز بود، افرادی که خودشان در خارج کشور سکونت داشتند و از یارانه مردم برای خود ثروت اندوزی می کردند.

 

ارز 4200 تومانی فسادزا و برای تولید مضر شود

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی فسادزا و ضربه زننده به تولید بود، گفت: این ارز فقط برای برخی از افراد خاص نتیجه داشت، اما از قبل این ارز نه تولید کننده و نه مصرف کننده، هیچ کدام سودی نمی بردند، از طرفی کالاهایی که با یارانه مردم تولید می شد در خارج کشور با ارز آزاد به فروش می رسید و مردم از این یارانه متضرر می شدند.

 

وی با اشاره به طرح های موفق دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن تاکنون، گفت: دولت مردمی و انقلابی تاکنون توانسته است بیماری منحوس کرونا را کنترل و امید و کار و تلاش را دوباره به خانواده ها برگرداند و امروز کشور در ریل کار و تلاش قرار گرفته است و اینها همه امیدآفرین است.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: موفقیت های دولت مردمی طی چند ماه اخیری که روی کار آمده است، نشان می دهد که در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها هم موفق خواهند بود و طرح به نفع مردم اجرایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام مشرفی افزود: همه ما مردم و دولتمردان در کشور باید تلاش کنیم تا در ابعاد مختلف اهداف انقلاب را به آرمان های اصلی آن برسانیم.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدار جمعی از فرهنگیان با مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر توجه بیش از پیش به امر آموزش و پرورش در کشور، اظهارداشت: زیر ساخت اصلی هر تمدنی منابع انسانی آن است و نیروی انسانی که می خواهد در آینده تمدن اسلامی را در کشور رقم بزند همین دانش آموزانی هستند که اکنون توسط معلمان آموزش می بینند.

 

سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه آموزش و پرورش باشد

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه معلم باید دانش آموز را طوری تربیت کند که دلباخته و فریفته غرب نباشد، افزود: آینده ایران نیازمند نسلی کارامد، انقلابی و ماهر و از طرفی مومن و با بصیرت است.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان باید نقشه راه آموزش و پرورش قرار گیرد، اظهارداشت: آموزش و پرورش مراقب باشد که علاوه بر امر آموزش، از اهداف والا و مهم انقلاب غافل نشوند.

 

وی همچنین به دیدار اخیر مقام عظمای ولایت با رئیس جمهور سوریه و امیر قطر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با امیر قطر با اشاره به به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند؛ «توقع از جهان عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل این جنایت‌های آشکار است».

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری در دیدار با امیر قطر که فرمودند «این رویکرد کشورهای عربی اگر از ترس رژیم صهیونیستی یا از روی طمع به آن است، باید بدانند امروز رژیم اشغالگر نه در شرایطی است که می‌توان به او طمع داشت و نه از او ترسید»، افزود: کشورهایی که به رژیم صهیونیستی دل بسته اند بدانند که بساط این رژیم کودک کش بزودی از سرزمین های فلسطین اشغالی جمع خواهد شد.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به استقبال گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از رئیس جمهوری سوریه، افزود: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در این دیدار از آقای بشار اسد به عنوان قهرمان جبهه مقاومت تجلیل کردند و این سفرها توانست بسیاری از توطئه ها و جنگ های روانی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند.

 

لزوم معرفی چهره های جهان اسلام به نوجوانان!

وی در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی را از مناسبت های هفته پیش رو عنوان کرد و گفت: زبان هر ملت، فرهنگ آن ملت است که باید تلاش کنیم تا زبان فارسی بیش از گذشته پاس بداریم.

 

امام جمعه موقت بیرجند ضمن گرامیداشت روز جهانی خانواده، خانواده را پایگاه تربیت انسان و جامعه دانست و با اشاره به روز جهانی موزه، گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی و تاریخی کشور وظیفه همه ما مردم است.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به سالروز غزوه خندق که در تاریخ کشور به روز فرهنگ ورزش زورخانه ای و پهلوانی مشهور است ادامه داد: مسئولان باید کودکان و جوانان ما را با اشخاصی مانند حمزه سیدالشهداء(عموی پیامبر) و فرهنگ های ناب اسلامی مانند فرهنگ پهلوانی آشنا کنند.

 

وی ادامه داد: چرا باید امروز نوجوان و جوان ایرانی، فلان بازیکن فوتبال غربی را به خوبی بشناسد، اما نسبت به قهرمانان دین اسلام همانند حضرت حمزه که دین اسلام را مدیون رشادت های او هستیم، آشنایی نداشته باشد؟

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در کشور، گفت: طبق این قانون چنانچه یک فرد آمریکایی در ایران دست به هر اقدامی علیه ملت ایران میزد، کسی در ایران حق بازجویی و بازخواست او را نداشت و امام راحل این موضوع را افشا کردند و با پیروزی انقلاب این قانون به پیشنهاد هیئت وزیران و تصویب شورای انقلاب اسلامی، در بیست و سوم اردیبهشت ماه سال 58 برای همیشه لغو شد.

 

حجت الاسلام مشرفی به 24 اردیبهشت ماه سالروز لغو امتیار تنباکو به فتوای آیت الله میرزای شیرازی در سال 1270 اشاره کرد و گفت: این وقایع یادآور افشاگری و فسادستیزی و مبارزه با طاغوت و استثمار از سوی مراجع تقلید در ایران است که باعث شد تا استقلال کشور حفظ شود و به بیگانه باج ندهیم.

 

 

کد خبر 1174872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha