علاج درد اقتصاد کشور، تولید داخلی بر پایه دانش جوانان مبتکر و توسعه اشتغال است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: داروی درد اقتصاد کشور، تولید داخلی بر پایه دانش جوانان مبتکر و توسعه اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: پنجاه سال است که تورم، کام اقتصاد ایران را تلخ کرده است و اصلاح ساختار اقتصاد کشور اولویت دولت سیزدهم است.

 

وی گفت: یارانه باید هوشمند شود تا فایده آن به عموم مردم برسد نه عده ای رانت خوار و در توزیع عادلانه پول بیت المال و تحقق عدالت اقتصادی، ریل گذاری صحیح و علمی و شجاعت خاصی لازم است.

 

فتاح دماوندی بیان کرد: برخی دولت های قبل اصلاح اقتصادی را از سال پنجم و حتی هفتم شروع کردند اما دولت سیزدهم آبرومندانه، بار سنگین اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را در سال اول به دوش کشید.

 

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به این که یارانه غیرهوشمند باعث می‌شد که در برخی موارد  سهم ۱۵ میلیون نفر از مردم به جیب یک نفر سرازیر می شد، اضافه کرد: اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نباید باعث گران شدن همه کالاها شود، دولت باید آرامش بازار را حفظ کند.

 

خطیب نماز جمعه دماوند گفت: دولت سعی می کند اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و بهینه سازی را کنترل کند اما همه باید به دولت کمک کنیم و آرامش جامعه  را حفظ کنیم، کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به مقدار کافی در کشور وجود دارد اما برخی رسانه ها مردم را نگران می‌ کنند.

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی ادامه داد: دولت تصمیم گرفته است یارانه کالاهای اساسی را مستقیماً به مردم پرداخت کند تا به جیب رانت خواران نرود، مردم به اخبار دروغ و شایعات توجه نکنند، رسانه های بیگانه و آتش بیار معرکه هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که رهبر معظم انقلاب مردم را به حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی و پشتیبانی از کارگر  و کارفرمای ایرانی توصیه کردند، ادامه داد: هر یک میلیارد دلار واردات بی رویه، صد هزار فرصت شغلی را از بین می برد.

 

امام جمعه دماوند اظهار کرد: واردات بی رویه و بی منطق اقتصاد را فلج می‌کند و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی از این موضوع رنج می برند.

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی در پایان اظهار داشت : داروی درد اقتصاد کشور، تولید داخلی بر پایه دانش جوانان مبتکر و توسعه اشتغال است.

کد خبر 1174887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha