دولت مانع فعالیت دلالان شود/ ضرورت توجه بیشتر ستاد تنظیم بازار نسبت به قیمت‌گذاری ها

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه دولت باید جلوی دلالان را بگیرد و از ایجاد فساد و ارتشا جلوگیری کند گفت: ستاد تنظیم بازار باید نسبت به قیمت‌گذاری دقت بیشتری داشته باشد و دولت مستقیما در این امر نظارت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله کعبی» شامگاه (جمعه ۲۳ اردیبهشت) در دیدار با مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه تعزیرات، با اشاره به بحث فلسفه وجود تعزیرات اظهار کرد: دیدگاه اسلام بر این اصول است که روابط بازار بر اساس توافق است اما با توجه به بی انصافی برخی صنوف دولت در قیمت‌گذاری دخالت می‌کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ستاد تنظیم بازار باید نسبت به قیمت‌گذاری دقت بیشتری داشته باشد و دولت مستقیما در این امر نظارت کند.

 

 وی با بیان اینکه دولت باید جلوی دلالان را بگیرد و از ایجاد فساد و ارتشا جلوگیری کند ادامه داد: تعزیرات حکومتی نیز باید علاوه بر اطلاع‌رسانی بیشتر از فعالیت‌های خود، از دیگر دستگاه‌ها نیرو گرفته و همچنین از نیروهای مردمی خصوصا بسیج و حوزه علمیه جهت ارائه گزارش استفاده کند.

 

«نعمت‌الله بیرانوندی» نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت تعزیرات حکومتی استان در سال ۱۴۰۰ از ورود بیش از ۲ هزار پرونده از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان تصریح کرد: بحث رسیدگی در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت دارو و درمان از سال ۱۳۶۷ به تعزیرات حکومتی واگذار شده است.

 

وی ابراز کرد: همکاران ما در تعزیرات حکومتی علاوه بر حضور در گشت‌های سیار سال ۱۴۰۰ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار نوبت در گشت سیار همکاران دستگاه‌های نظارتی را همراهی کردند.

 

بیرانوندی با اشاره به دادن اختیارات جدید به تعزیرات حکومتی بیان کرد: مجازات قبلی تعزیرات حکومتی به دلیل عدم تناسب جرم با میزان محکومیت سه خصیصه اصلی که متنبه شدن شخص، مانع از تجری مرتکب و عدم عبرت آموزی سایرین را نداشت که با این اختیارات قطعا جلوی عمده تخلفات از جمله عدم درج قیمت گرفته خواهد شد.

 

وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از آیت‌الله کعبی یاد آور شد: حمایت‌های شما و دیگر بزرگان استان خود باعث تشویق همکاران و ارائه انجام وظایف دقیق‌تر می‌شود.

 

کد خبر 1174977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha