آغاز  ثبت نام  چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه

حجت الاسلام صالحی،گفت: ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف از ۲۱ اردیبهشت ماه سال آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان، گفت:  این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار  و در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم برای هردو گروه تا مرحله استانی خواهد بود.

 

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: قرآن، ویژگی‌های فراوانی دارد که هر یک به طور مستقل، حاکی از جایگاه رفیع این کتاب در میان کتب آسمانی و نیز نقش بی بدیل آن در سازندگی جامعه مطلوب انسانی است.

 

 

وی خاطر نشان کرد:این مسابقات به صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار می‌شود و در رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار و در رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: علاقه‌مندان و فعالان قرآنی بالای ۱۸ سال جهت شرکت در این مسابقات با ورود به سایت www.quraniran.ir می‌توانند در رشته‌های مورد نظر ثبت نام کنند.

 

 

وی گفت: هرکس در قرآن به دنبال هدایت است، ناگزیر باید ابتدا با قلبی سالم و خالص به سوی آن روی آورد و سپس با قلبی ترسان و نگران در خدمت آن کسب فیض نماید، قلبی که مراقب است مبادا در گمراهی باشد و یا گمراهی او را به خود جذب کرده و از راه راست منحرف سازد.

 

کد خبر 1175044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha