جزئیات برگزاری نخستین کنگره شهدای مدافع حرم کشور به میزبانی کرمان اعلام شد

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی مدافع حرم کشور جزئیات برگزاری این کنگره را اعلام کرد و گفت: شعار کنگره " تعهد سرخ از حجره تا ستگر" است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی عرب پور، شنبه(۲۴ اردیبهشت)میزبانی کرمان برای اين کنگره را به دلیل وجود سیدالشهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و به نقش روحانیت و حوزه های علمی شیعی اشاره و تصریح کرد: خاستگاه اصلی انقلاب، حوزه های علمیه است و پیشتازی روحانیت به یک میدان و عرصه بسنده نشده بلکه در همراهی امام و انقلاب بی بدیل بود.

 

 

 

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی مدافع حرم کشور به نقش سازنده روحانیت در زلزله بم، کرونا و...هم اشاره و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم روحانیت بر خاکریزها ایستادندند و از مردم خواستند به جبهه ها بروند.

 

 

 

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید روحانی کشور در چهارم خردادماه جاری در قم؛ افزود: در مقدمه این اجلاسیه؛ کنگره ۳۹شهید روحانی مدافع حرم کشور به میزبانی کرمان برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: این کنگره ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در مصلی امام علی علیه السلام برگزار می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه از ۳۹ شهید کشوری، دو شهید مدافع حرم روحانی از استان کرمان است؛ تصریح کرد: در این کنگره خانواده ۱۴۵ نفر روحانی شهید استان نیز دعوت شدند.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور دیدار با خانواده شهدای روحانی استان را یکی از برنامه هایی عنوان کرد که در راستای برگزاری این کنگره در حال انجام است.

 

 

 

وی افزود: از خانواده دو شهید روحانی حرم مطهر رضوی برای حضور در این کنگره دعوت شده و سخنران محوری مراسم هم حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه است.

 

 

 

به گفته وی؛ شهیدان سعید بیاضی از شهرستان انار و شهید محمد حسن دهقانی از شهربابک؛ دو شهید روحانی مدافع حرم استان هستند.

 

 

در پایان این نشست از پوستر کنگره رونمایی شد.
 

کد خبر 1175049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha