طرح «دادرس» در ۳۰ مدرسه اجرایی شد

سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان گفت: طرح دادرس در ۳۰ مدرسه این شهرستان اجرایی شد.

«محسن نوروزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طرح دادرس در 30 مدرسه این شهرستان اجرایی شد که هر مدرسه برای یک کلاس درس 30 نفره و در مجموع 400 دانش آموز از آن برخوردار شدند که مهارت‌های مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی فرا گرفتند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، 265 دوره برگزار شد که تعداد فراگیران آن 6 هزار و 100 نفر برآورد شد.

 

نوروزی با اشاره به اینکه دانش آموزان یکی از آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند، عنوان کرد: با هدف افزایش تاب آوری دانش آموزان در برابر حوادث و بلایا و گسترش فرهنگ بشردوستی و با بهره مندی از ظرفیت آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر در قالب طرح دادرس با ارائه آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی به دانش آموزان، آنها را برای روزهای سخت آماده می‌کند.

 

وی تصریح کرد: طرح ملی دادرس به عنوان یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر با آموزش مبانی امداد و نجات و کمک های اولیه به دانش آموزان نقش مهمی در آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح دارد.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان مجبور نیستند دوره را در زمان مشخص و محدودی مطالعه کنند، اضافه کرد: در انتهای دوره یک آزمون وجود دارد که دانش آموزان می توانند دانش خود را بسنجند و پس از تکمیل تمام بخش‎‌ها، یک گواهینامه رایگان دوره مجازی دادرس را دانلود کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1175183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha