لزوم توجه به قیمت گذاری به روز کالاهای تولید شده

رازقی گفت: افزایش قیمت نهاده های تولید به ویژه در واحدهای صنعت غذا موجب ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی شده و واحدهای صنعت غذا به تهیه نهاده های تولید با قیمت گران می پردازند اما کالاهای تولیدی را با قیمت شهریور سال قبل به بازار عرضه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (شنبه 24 اردیبهشت) در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس گفت: اقدام دولت در حوزه حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی از خواسته های بخش خصوصی بوده و مورد استقبال این بخش است.

 

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: اما در پی این اقدام نهاده های تولید دچار افزایش قیمت شده اند اما کالای تولید شده با قیمت قبلی به بازار عرضه می شود و تصمیم گیران در کشور توجهی به بازار ندارند و این امر موجب فشار بر واحدهای تولیدی می شود.

 

وی اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده های تولید به ویژه در واحدهای صنعت غذا موجب ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی شده است و واحدهای صنعت غذا به تهیه نهاده های تولید با قیمت گران می پردازند اما کالاهای تولیدی را با قیمت شهریور سال قبل به بازار عرضه می کنند.

 

رازقی تاکید کرد: با وجود اینکه مخالف گران فروشی هستیم اما واحدهای تولیدی مجبور به افزایش قیمت کالا هستند زیرا در غیر این صورت رو به تعطیلی می روند و سازمان حمایت از مصرف کننده باید قیمت ها را مصوب کند زیرا نمی شود با قیمت سال گذشته کالا به بازار عرضه کرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: با آزادسازی و نرخ دستوری نمی توان به مدیریت بازار پرداخت و در صورت عدم لحاظ افزایش قیمت کالاها ادامه تولید امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی گفت: از اردیبهشت سال 97 و طرح که ارز چهار هزار و 200 تومانی، اتاق بازرگانی فارس با مسئولان استانی و کشوری مکاتبه و راهکارهایی برای کاهش آسیب به اقشار جامعه ارائه کرد.

 

کد خبر 1175217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha