رونق کسب و کارهای خانگی بستر حمایت از تولید و اشتغال است

توسعه اشتغال های خانگی و کارآفرینی درخانه ها، فرصت‌های مناسبی را در مسیر توسعه و تقویت تولید و اشتغال است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، توجه به کسب و کارهای خانگی در ایجاد اشتغال برای افراد جوان جویای کار و حمایت از تولید نقش مهمی دارد.

 

حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال های خانگی و کارآفرینی درخانه ها، فرصت‌های مناسبی برای حمایت از تولید و اشتغال است.

 

موفقیت در کارآفرینی در مشاغل خانگی مستلزم ایجاد و توسعه کلاس‌های آموزش کارهای دستی است ، ضمن آنکه بایستی تسهیلات و سایر زمینه های لازم برای تامین بازار فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی فراهم شود.

 

همچنین توسعه فرصت های اشتغال در سایه حمایت از استعدادها و توانمندی جوانان محقق می شود.

 

کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنیا محسوب می شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل با مزایای بسیاری برای شاغلان آن همراه است.

 

در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

 

امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته‌اند، بنابراین باید به بخش مشاغل خانگی به صورت منسجم‌تر و دقیق‌تر ورود کنیم.

 

« علی رمضانی» یکی از تولید کنندگان موفق شوریجات و ترشیجات ساکن شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: بعد از پایان دوران تحصیلات دانشگاهی چند سالی را به دنبال اشتغال دولتی بودم و هر بار در با شرکت آزمون های استخدامی با نا امیدی مایوس می شدم.

 

وی افزود: وقتی از بیکاری به ستوه آمده بودم، تصمیم گرفتم به صورت موقت مشاغب خانگی را انتخاب کنم و همچنان برای یافتن شغل دولتی بکوشم.

 

رمضانی بیان کرد: در ابتدا کلی تحقیق کردم و بعد از انتخاب شغل تولید شوریجات و ترشیجات خانگی، برای دریافت تسهیلات حمایتی تلاش کردم و باز هم با سنگ اندازی های زیادی مواجه شدم.

 

وی افزود: در نهایت با همکاری خانواده و دریافت تسهیلات حمایتی از بسیج سازندگی موفق به راه اندازی کارگاه خانگی شدم.

 

این کار آفرین لرستانی، خاطرنشان کرد: کاررا به رغم سختی ها شروع کردم و در مدت کوتاهی سود خوبی حاصل شد و تصمیم گرفتم این حرفه را به صورت گسترده تر ادامه دهم.

 

وی بیان کرد: با پشتیبانی بسیج سازندگی  محصولات کارگاه را در چند نمایشگاه ارائه دادیم و این مهم هم در رونق کارگاه نقش موثری داشت.

 

این کارآفرین لرستانی، افزود: عرضه محصولات تولیدی در نمایشگاه های مختلف  در واقع شایانی به شناخت و معرفی محصولات ما به سطح کشور شد.

 

وی با اشاره به میزان اشتغال زایی کارگاه، ادامه داد: هم اکنون تعداد 8 نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم و 5 نفر به صورت غیر مستقیم و فصلی در این کارگاه مشغول به کار هستند.

 

رمضانی با اشاره به میزان تولید سالانه، افزود: سالانه حدود 150 تن انواع ترشی تولید می شود و حدود یک میلیارد تومان فروش داریم.

 

این کارآفرین لرستانی با اشاره به  میزان درآمد سالیانه کارگاه، ادامه داد: بستگی به بازار فروش بین 300الی 500 میلیون تومان البته باید نوسان بازار را نیز در نظر بگیریم.

 

رمضانی با اشاره به بازار هدف این شغل خانگی، ادامه داد: ما هدف های زیادی در سر داریم از جمله کارمان را توسعه دهیم و چند دستگاه بسته بندی در برنامه کارمان اضافه کنیم که بتوانیم موادی که تولید می کنیم به صورت خام وارد بازار نکنیم.

 

این کار آفرین لرستانی اظهار کرد:هدف ما سال آینده چند مرکز پخش در سطح کشور و به امید خدا هدف اصلی صادرات به کشورهای دیگر است که باعث  افتخار ایران و ایرانی بشویم.

 

هدایت چرخه تولید به سمت منازل و استفاده از پتانسیل نیروی کار در خانه‌ها؛ می‌تواند علاوه‌ بر کمک به اقتصاد خانواده، تولید داخل را نیز رونق  و نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم داشته باشد.

کد خبر 1175219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha