روحانیون همیشه در عرصه‌های مختلف و سخت نقش‌آفرینی کرده‌اند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: روحانیون ما نه تنها در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، بلکه پس از آن در عرصه‌های مختلف و سخت همیشه حضور چشم‌گیری داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز ( شنبه 24 اردیبهشت) در همایش تجلیل از فرماندهان روحانی دوران دفاع مقدس از پیش‌برنامه‌های کنگره چهار هزار نفری شهدای روحانی دوران دفاع مقدس که در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر سپاه خوزستان برگزار شد، شهادت را پاداش یک عمر رشادت و عبادت دانست و اظهار کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان هم در جبهه‌های جنگ و هم در پشتیبانی از جنگ نقش مؤثری ایفا کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بالغ بر چهار هزار روحانی به شهادت رسیدند که حدود 208 شهید روحانی در خوزستان مدفون هستند افزود: البته تعداد شهدای روحانی خوزستان بیش از این‌هاست ولی در استان‌های دیگر به خاک سپرده شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شهدای روحانی در میان شهدای ما می‌درخشند تصریح کرد: اگر روحانیت در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جنگ قرار نمی‌گرفت، شاید کمتر کسی دل می‌داد به اینکه بخواهد در آن صحنه‌های سخت و کمرشکن حاضر شود و جانفشانی کند و این‌ها از الطاف خداوند متعال است.

 

امام جمعه اهواز اضافه کرد: روحانیون ما نه تنها در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، بلکه پس از آن در عرصه‌های مختلف و سخت همیشه حضور چشم‌گیری داشته‌اند که از نمونه‌های آن می‌توان به حضور روحانیون در کنار مردم در مقابله با تنش آبی، سیل، خشکسالی و ... اشاره کرد.

 

وی به نقش روحانیون در دوران شیوع بیماری کرونا در ابعاد مختلف اشاره کرد و ادامه داد: با وجود مخاطرات ناشی از کرونا، به همت روحانیون و طلبه‌ها چه خواهران و چه برادران، همه متوفیان بیماری کرونا با رعایت کامل شئون اسلامی به خاک سپرده شدند و تعدادی از روحانیون نیز در همراهی با مردم به لقاءالله پیوستند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه روحانیت اصیل همیشه با مردم و در کنار مشکلات آنان بوده است ابراز کرد: امروز نیز روحانیون باید در عرصه جهاد تبیین، امر به معروف و نهی از منکر و جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن به وظایف خود عمل کرده و نقش‌آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیون در دفاع از حرم‌های مطهر و در صحنه‌های گوناگون نیز خوب درخشیدند یاد آور شد: بنابراین نقش روحانیت بی‌بدیل بوده و برای جامعه اسلامی افتخار است و توانسته‌اند خطی را ترسیم کنند که ماندگار است.

 

کد خبر 1175284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha